Mazda3 Sedan – Rafinament japonez

Japonezii au înnoit modelul compact Mazda3 cu un pachet tehnologic interesant. Iată primele impresii la volanul sedanului, motorizat de unitatea diesel de bază.

 

Mazda a actualizat modelul său de clasă compactă la finalul anului trecut, prilej cu care a primit o nouă motorizare diesel de 1,5 litri/105 CP și un pachet tehnologic proaspăt. Acesta include deja cunoscutul sistem G-Vectoring, o versiune îmbunătățită a sistemului de frânare de urgență, care poate acum detecta inclusiv pietonii, dar și head-up display-ul îmbunătățit.

Noua unitate diesel de 1,5 litri este o mică minune în felul ei, reușind performanțe impresionante în condițiile unui consum infim de combustibil. Ca și în cazul celorlalte unități diesel Mazda, aceasta beneficiază de noi tehnologii Skyactiv, ca High Precision DE Boost Control, Natural Sound Smoother și Natural Sound Frequency Control.

Acestea asigură un răspuns mai bun al motorului și reduc zgomotul și vibrațiile. Într-adevăr, dacă ceva impresionează la noua Mazda3, este rafinamentul motorizării diesel. Acesta dezvoltă cuplul liniar, iar zgomotul tipic de diesel este perceptibil doar în cazul pornirilor la rece.

Pe șosea, micul diesel își arată colții celor 270 Nm, o valoare foarte bună pentru cilindreea sa. Temperamentul este unul vivace, în special în treptele inferioare ale cutiei de viteze. La viteză, motorul de 1,5 litri pierde din suflu, fiind constrâns și de etajarea lungă a treptelor 5 și 6. Impresionant este faptul că Mazda3 reușește să ofere plăcere celui de la volan în condițiile unui consum infim de combustibil. În test, media de 4,4 l/100 km este foarte apropiată de promisiunea producătorului.

 

Mazda3 Sedan Skyactiv-D 105 – fișă tehnică

Motor:  L4, diesel, turbo • Cilindree 1499 cmc • Putere maximă 105 CP/4000 rpm • Cuplu maxim 270 Nm/1500-2500 rpm • Transmisie: față, cutie manuală cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4580/1795/1450 mm • Ampatament 2700 mm • Portbagaj 419 litri • Performanț‌e: 0-100 km/h 11,0 sec • Viteză maximă 186 km/h • Consum mediu 3,8 l/100 km • Emisii CO2 99 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 19.190

 

Verdict

Mazda3 este mai rafinată, cu influx tehnologic care o menține actuală. Unitatea diesel de 1,5 litri impresionează prin caracter, chiar dacă pierde din suflu în zona înaltă de turații. Spiritul sportiv sacrifică din confortul de rulare, zgomotul fiind, de asemenea, sesizabil.

Citește și

Cea mai tare explicație! De ce nu suportă CTP geamurile electrice la mașini

UIMITOR! Cum își bat joc românii de mașinile altora: „Situații incredibile pe care NU LE-AM CREZUT POSIBILE’

ANAF scoate la vânzare mașini: de la Dacia Logan la BMW X5

Adaugă un comentariu