Viitor rival pentru Dacia? Producătorul care vinde un coupe cu patru uși cu nici 17.000 €!

Un mic producător francez aplică strategia Dacia în universul sportivelor. MPM Erelis costă cât un Duster și vrea să-ți ofere distracție pe bani puțini.

Citește și:

Exerciţiu de design: Alpine A110 SportsX

Skoda Octavia poate transporta și paleți de cărămidă. Dar nu este recomandat (VIDEO)

Sandero RS – ce performanţe are modelul dezvoltat de Renault Sport

Dacia Sport GTR – un studiu de coupe care nu a devenit realitate

Multivan TH2 – Un Transporter pentru circuit

Un împătimit Dacia și-a creat propriul Logan RS. Are peste 300 CP! (VIDEO)

În lumea actuală a automobilului aproape că nu-ți poți imagina apariția unui nou brand. Ce ar mai putea oferi acum cineva ce lumea deja nu are? Suntem deja plini de SUV-uri – cu toate că asta nu-i oprește pe producători să vină cu câte o astfel de propunere nouă măcar o dată pe lună.

Privind tabloul general (SUV-uri, mașini electrice, SUV-uri electrice), producătorul francez MPM vine cu o propunere aproape contraintuitivă: o mașină sport bună pentru toată familia și foarte accesibilă ca preț.

Mașină sport europeană cu origini rusești

Ideea acestui startup a apărut prin 2010 și s-a materializat la început în Rusia, sub numele Tagaz. Primul model, Tagaz Aquila, s-a lansat pe piață în 2013, cu un preț de pornire de 415.000 de ruble, sau 12.000 de dolari americani. În 2014, după nici 200 de unități produse, Tagaz a intrat în insolvență.

Însă ideea de a construi o mașină cu valențe sportive și preț atractiv a mers mai departe; în 2016, s-a metamorfozat în Europa (Franța) sub numele MPM (Mikhail Paramonov Manufacturing). MPM creează „vehicule cu look sportiv pentru un buget mai mic de 17.000 €'.

Primul model, PS 160, a păstrat caracteristicile tehnice ale lui Tagaz: era animat de un motor aspirat Mitsubishi, de 1,6 litri, cu 100 de cai-putere și 138 de Newtoni-metru. O transmisie manuală cu cinci trepte era responsabilă cu animarea punții față.

La nici doi ani de la apariția sa în Europa, MPM schimbă furnizorul de motoare și încheie un contract cu PSA. Această schimbare aduce și un rebranding pentru MPM: PS 160 devine Erelis („vultur' în lituaniană).

MPM Erelis: șasiu tubular și motor turbo

Să începem cu motorul PSA: este vorba de unitatea PureTech cu trei cilindri în linie, de 1,2 litri, turbo. Puterea oferită este de 130 CP. Câștigul – față de PS 160 – este și mai mare atunci când te uiți la cifrele de cuplu: 230 Nm. Motorul este Euro 6.2, cu emisii de 37 g/km CO2 și un consum mixt de 6,3 l/100 km.

Transmisia oferită este manuală cu șase trepte, care trimite, la fel ca înainte, puterea către puntea față. Sistemul de frânare este constituit din frâne pe disc, cu diametru de 255 mm.

Din păcate, informațiile pe care le-am vedea relevante la o mașină sporty lipsesc: care este sprintul 0-100 km/h și care este viteza maximă a mașinii? Sigur, nu or fi poate chiar cele mai importante – nimănui nu-i pasă în cât timp țâșnește o Miata de la 0 la 100 km/h, iar asta nu o face altceva decât o mașină sportivă.

Altfel, MPM laudă Erelis pentru arhitectura sa tubulară din oțel și pentru materialele compozite folosite în crearea autoturismului – o abordare întâlnită în motorsport, spune producătorul.

Ce-i drept, masa totală a mașinii este de doar 1.240 de kilograme, deloc rău un coupe cu patru uși (și cinci locuri), de 4,6 metri lungime. Lista completă de specificații o găsiți aici.

Ce dotări primești într-un coupe cu patru uși, de 17.000 €

Atunci când țelul principal este acela de a crea o mașină accesibilă, dotarea sa devine o adevărată provocare – una cu care și Dacia s-a luptat.

MPM pare că a mers pe două direcții: look-ul mașinii și dotările de confort. Spre exemplu, jantele de 18 inci deschid lista de dotări standard. Aici se regăsesc și scaunele sport de tip scoică, aerul condiționat, filtrul anti-polen, oglinzile încălzite, sistemul audio MP3 cu patru incinte, DRL-urile LED, farurile de ceață și airbagul pentru șofer.

Lista este completată de un sistem antifurt, de geamuri electrice, prinderi ISOFIX pentru scaunul de copil, lumini automate și capotă cu suporți hidraulici.

Există loc de mai bine, sigur, însă producătorul ține neapărat ca mașina să nu aibă un preț de pornire mai mare de 17.000 €. Toată lista enumerată mai sus, plus motorul, plus o vopsea albă sau neagră, te costă 16.490 € – prețul din Franța, cu TVA-ul de 20% inclus. Lista de opționale este cu mult mai scurtă decât cea a dotărilor standard.

Planuri MPM pentru gama de modele

Producătorul francez are în plan nu doar îmbunătățirea lui Erelis în ceea ce ține materialele și tehnologia (poate și un airbag pentru pasager, dacă nu toată suita), ci și extinderea gamei cu alți vulturi. Da, fiecare model MPM va avea numele Vultur, exprima în diferite limbi.

Planurile MPM pentru viitorul apropiat sunt de a urma trendul de vânzări: următoarele produse din gamă vor fi un SUV și o citadină electrică. Strategia este aceeași: un pachet ofertant ca preț.

Adaugă un comentariu