All-in-one – fastback, sedan, SUV – acestea sunt noile Citroën C4 X și ë-C4 X

Marca Citroën prezintă astăzi Noile C4 X și ë-C4 X 100% electric, care oferă un design unic pentru clienții aflați în căutarea unei alternative la hatchback-urile și SUV-urile convenționale de dimensiuni medii.

 „Ne face o deosebită plăcere să prezentăm clienților Noile ë-C4 X și C4 X, care vor contribui semnificativ  la prezența și expansiunea vânzărilor mărcii Citroën pe piețele internaționale și în Europa', declară Vincent Cobée, CEO marca Citroën. „Numeroși clienți ne-au mărturisit că își doresc o alternativă accesibilă, responsabilă și elegantă la hatchback-urile și SUV-urile deja prea numeroase în segmentul vehiculelor compacte. Venim astăzi cu cea mai bună interpretare a acestor așteptări: un design distinctiv, orientat spre viitor, care oferă confortul, tehnologia, siguranța și valoarea pe care clienții le așteaptă de la marca Citroën, dar și un spațiu la bord și o versatilitate de excepție, cu avantajul motorizării pur electrice cu zero emisii'.

Noul ë-C4 X vine cu o motorizare de 136 CP și o autonomie de până la 360 km WLTP. Clienții care preferă o motorizare termică eficientă pot alege între motoare PureTech pe benzină sau Diesel BlueHDi. Noile ë-C4 X și C4 X vor fi produse exclusiv în Europa pentru toate piețele, la uzina grupului Stellantis din Villaverde (în apropiere de Madrid, Spania). Vânzările în România vor debuta în prima parte a anului 2023.

„ë-C4 X și C4 X se diferențiază de concurență – acestea păstrează limbajul formelor care semnează partea frontală a modelelor Citroën, dar făcând un tur al vehiculului, se observă că silueta lor este foarte diferită – mult mai dinamică și mai atractivă', declară directorul de design al mărcii Citroën, Pierre Leclercq.  „Ne-am dorit să adăugăm un plus de lungime, pentru a oferi un confort suplimentar pasagerilor din spate, dar și un volum foarte mare al portbagajului, pentru a răspunde nevoilor clienților care preferă un portbagaj mai tradițional, dar evită un design dizgrațios. Am urmărit să obținem un plafon de tip fastback, care se prelungește până la hayon și coboară apoi către partea sculptată din spate, până la bara de protecție. Linia înaltă a caroseriei accentuează aspectul sportiv al acestor două modele,' adaugă Leclercq.

Cu o lungime de 4600 mm, noile ë-C4 X și C4 X se integrează perfect în gama de modele Citroën, între hatchback-ul C4 cu o lungime de 4360 mm și modelul C5 X, cu o lungime de 4800 mm. Ampatamentul acestora este identic cu cel oferit de C4 hatchback (ambele modele sunt construite pe platforma CMP).

Văzută din profil, linia plafonului mașinii plutește până în partea superioară a hayonului pentru a crea silueta unui vehicul fastback. Consola spate disimulează în mod inteligent lungimea necesară pentru a găzdui un portbagaj de 510 litri. Noile ë-C4 X și C4 X beneficiază de suspensiile cu amortizare hidraulică progresivă: (Progressive Hydraulic Cushions).

Pe timp de noapte, atmosfera este plăcută și relaxantă, grație iluminatului ambiental cu LED prezent pe tabloul de bord digital. Habitaclul găzduiește până la 16 spații de depozitare inteligente, închise sau deschise, care oferă un volum total de 39 de litri, concepute pentru o utilizare de zi cu zi practică.

Motorul electric vine cu 136 CP și cu un cuplu de 260 Nm disponibil imediat. Accelerația de la 0 la 100 km/h (0-62 mph) se realizează în 9.5 secunde în modul Sport, cu o viteză maximă de 150 km/h (93 mph). Bateria de 50 kWh este de tip Li-ion de înaltă tensiune (400 V). asigură o autonomie maximă de 360 km.

Sunt disponibile trei moduri de condus – Eco, Normal și Sport -activat cu ajutorul selectorului amplasat pe consola centrală. Bateria are o garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru 70% din capacitatea sa de încărcare.

Noul ë-C4 X poate fi reîncărcat cu ușurință pe drum, la stațiile publice de reîncărcare sau la domiciliu. Pentru fiecare scenariu, timpul de încărcare a fost optimizat:

  • La o stație publică de încărcare, cu ajutorul unui încărcător rapid cu curent continuu de 100 kW, bateria se reîncarcă cu aproximativ 10 km/min, 80% din procesul de încărcare realizându-se în 30 de minute.
  • La un wall box de 7.4 kW, reîncărcarea se realizează în 7.5 ore sau în 5 ore de la o sursă trifazată cu încărcătorul opțional de 11 kW.
  • La domiciliu sau pentru nevoi ocazionale, bateria poate fi reîncărcată de la o priză standard de uz domestic.

Noul Citroën C4 X va fi comercializat pe piețe selectate din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și pe piețele internaționale, cu motorizări pe benzină care răspund nevoilor clienților.

În funcție de piață, sunt disponibile trei combinații de motorizări și transmisii PureTech cu 3 cilindri și injecție directă:

  • PureTech 100 Start & Stop Euro 6.4, cutie de viteze manuală cu 6 trepte;
  • PureTech 130 Start & Stop Euro 6.4, cutie de viteze automată EAT8;
  • PureTech 130 Euro 6.1, cutie de viteze automată EAT8 – numai pentru Orientul Mijlociu, Africa și pe piețele internaționale.

Noul C4 X va fi disponibil pe piețe selectate cu motoare eficiente BlueHDi 130 Euro 6.4 Start & Stop cuplate la transmisia automată EAT8.

Adaugă un comentariu