Poluare cu stil: industria care poluează mai mult decât avioanele și vasele

Doar pentru că nu funcționează pe combustibili folisi nu înseamnă că este eco: industria vestimentară este un poluator major.

Citește și:

Cum afli norma de poluare a maşinii tale – înainte să plăteşti o amendă pentru Taxa Oxigen

București, a doua cea mai poluată capitală europeană. Iată clasamentul complet!

Primarul Iașiului, despre taxa Oxigen: „care este diferența dacă plătești dar tot poluezi?’

Navele de croazieră poluează de 20 de ori mai mult decât toate mașinile Europei

Țara în care 7 din 10 șoferi regretă că și-au cumpărat o mașină electrică

Poluarea este un subiect foarte puternic discutat în zilele noastre, iar principalii vinovați sunt autoturismele, avioanele și navele maritime. Fără a disculpa părțile menționate, un articol din Business Insider atrage atenția asupra industriei producătoare de haine.

Industria vestimentară produce 10% din emisiile totale de carbon de pe planetă; mai mult, aceasta folosește o mare parte din resursa de apă și poluează, la rândul său, râurile și celelalte ape curgătoare.

Însă culpabilitatea mai mare o are consumatorul: 85% dintre haine ajung la gunoi, unde sunt arse – un camion plin de haine este aruncat la groapa de gunoi la fiecare secundă. În plus, spălarea hainelor noi contribuie la poluarea cu particule de plastic a oceanelor – anual, echivalentul a 50 de miliarde de sticle de plastic ajung în apele planetei. Iar haine noi se cumpără mai mult ca oricând: producția articolelor de vestimentație s-a dublat față de anul 2000.

Fenomenul fash fashion, prin care producătorii de haine îmbie clienții să cumpere, la prețuri accesibile, colecții noi (trendy) de articole vestimentare, este în plin avânt. În 2014, lumea a cumpărat cu 60% mai multe haine decât în 2000, însă durata de purtare s-a înjumătățit. Asta înseamnă, firește, mai multe haine aruncate la gunoi și, prin urmare, arse.

În medie, producătorii de haine oferă anual clienților până la cinci colecții noi pe an (atât arătau cifrele în 2011), față de doar două (în 2000). Topul este ocupat aici de firme precum H&M sau Zara, renumite pentru abordarea lor fast fashion, care oferă clienților 16, respectiv 24 de colecții noi pe an.

Adaugă un comentariu