Navele de croazieră poluează de 20 de ori mai mult decât toate mașinile Europei

Navele de croazieră poluează atmosfera infinit mai mult decât am crede. Un raport al Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu (T&E) susține că flota unei singure companii poluează de 10 ori mai mult decât toate mașinile Europei la un loc.

Potrivit T&E, în anul 2017, cele 203 nave de croazieră care operează în Europa au emis 62 kilotone de oxid de sulf, față de cele 3,2 kilotone emise de toate mașinile din Europa, care sunt aproximativ 260 de milioane la număr. Practic, vasele de croazieră au poluat de aproape 20 de ori mai mult decât autoturismele.

Oxidul de sulf este un gaz asociat cu cancerul pulmonar, astfel că limitarea acestor noxe este esențială pentru bunăstarea umanității.

 

Citește și:

IAR se modifică REGULILE pentru obținerea ITP! Toți ȘOFERII trebuie să știe ASTA

Schimbări MAJORE la Dacia! Ce motoare noi au apărut

COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE

Cum se FURĂ la pompele din România când angajatul benzinăriei îi spune șoferului: Pot să vă ajut?’

Ce MAȘINI BUNE poți să cumperi cu doar 5000 EURO!

 

Jumătate din cantitatea de oxid de sulf emisă de navele respective poate fi atribuită unei singure companii: Carnival Corporation. Cea mai mare linie de croazieră din lume, aceasta a emis de 10 ori mai multe noxe decât toate mașinile cetățenilor europeni, la un loc. Ponderea este cu atât mai impresionantă, dacă ținem cont că flota europeană a Carnival Corporation este alcătuită din numai 47 de nave.

Faig Abbasov, Manager Distribuție la T&E, comentează statisticile: „Vasele de croazieră de lux sunt orașe plutitoare, alimentate cu cel mai nociv combustibil posibil. Primăriile interzic pe bună dreptate mașinile diesel, dar trec cu vederea companiile de croazieră care eliberează în atmosferă fum toxic ce dăunează incomensurabil atât celor de la bord, cât și populației de pe mal. Este inacceptabil‘.

Carnival Corporation a răspuns printr-un comunicat oficial în care neagă veridicitatea cifrelor: „Suntem de părere că rezultatele au fost publicate fără control academic, evaluare inter pares sau metodologie științifică‘.

 

Sursa: Transport & Environment / Sursa foto: publicdomainpictures.net

Adaugă un comentariu