Statul încearcă să elimine posibile frade Rabla: ce trebuie să știe beneficiarii

Ministerul Mediului vrea să se asigure că Rabla, programul de înnoire a parcului auto românesc, nu va fi exploatat ilicit de către oportuniști.

Citește și:

Dacia Duster GPL ajunge și în România, cu prețuri promoționale Rabla 2020

Rabla 2020: vești bune pentru motocicliști și pentru cei care își doresc mașini hibride!

Rabla 2020: aproape 50% mai multe vouchere pentru Rabla Plus față de 2019

Dacia electrică: se poate cumpăra cu eco-voucherul de 10.000 de euro?

Dacia Spring: aceasta va fi prima electrică a României!

Programul de înnoire a parcului auto din România (cunoscut popular ca „Rabla’) oferă cele mai mari subvenții din Europa pentru doritorii de mașini electrice, prin eco-bonusuri de până la 10.000 de euro. Aceste beneficii ar putea fi însă exploatate de către oportuniști, iar Ministerul Mediului încearcă să prevină acest lucru.

Astfel, lista de condiții pentru Rabla Plus a fost completată cu încă o clauză: cei care vor beneficia de bonusul de 10.000 în achiziționarea unei mașini electrice nu vor avea dreptul să o vândă în primul an.

„România acordă cea mai mare primă pentru autovehicule electrice din Europa și e normal să ne asigurăm că aceste mașini rămân în traficul din țară’, a explicat ministrul Mediului, Costel Alexe. Scenariul luat în calcul aici este acela beneficiul Rabla ar putea stârni interesul cumpărătorilor stărini, care vor achiziționa mașini second-hand la prețuri ofertante pentru a le folosi în țara lor; iar scopul programului este acela de a reduce vârsta medie a autovehiculelor din România, care este în acest moment printre cele mai mari din Europa.

Sigur, cumpărătorii străini nu vor primi oferte fără ca cineva să le înainteze. Cu alte cuvinte, statul vrea să se asigure că românii nu vor exploata în mod ilicit programul Rabla.

Adaugă un comentariu