Dacia electrică: se poate cumpăra cu eco-voucherul de 10.000 de euro?

Dacia Spring va fi cea mai accesibilă ofertă de pe piață. Următoarea întrebare este: cât va costa în România prima Dacie electrică, prin programul Rabla? Am făcut câteva calcule ipotetice.

Citește și:

Dacia Duster GPL ajunge și în România, cu prețuri promoționale Rabla 2020

Rabla 2020: vești bune pentru motocicliști și pentru cei care își doresc mașini hibride!

Rabla 2020: aproape 50% mai multe vouchere pentru Rabla Plus față de 2019

„Rabla de București’ revine! Ce autoturisme pot fi casate în schimbul unui eco-voucher de 9.000 de lei?

Aproximativ 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin Programul Rabla au fost produse de Dacia

Programul de înnoire a parcului auto național (cunoscut cordial ca RABLA) se laudă cu cea mai mare primă din Europa pentru achiziționarea de vehicule electrice. Dacă duci la casat o mașină veche de minim opt ani, primești un tichet de 6.500 de lei, pe care îl folosești apoi ca voucher de discount pentru viitoarea ta mașină.

Accent deosebit se pune pe înnoirea parcului auto cu autoturisme cât mai puțin poluante. Astfel, la achiziția unui autoturism cu GPL primești, pe lângă cei 6.500 de lei, și un eco-bonus de 1.000 de lei. La fel se întâmplă și cu mașinile cu sistem de propulsie convențional a căror emisii să nu depășească 96 g/km de CO2. Pentru mașinile hibride (dar nu și cele plug-in hybrid), eco-bonusul a crescut pentru 2020 de la 1.700 la 2.500 de lei.

Cei care își propun achiziția unui autoturism hibrid care are emisii NEDC de până la 50 g/km CO2 (sau de până la 70 g/km CO2 conform standardului WLTP) se bucură de un eco-bonus de 20.000 de lei. Iar de departe cel mai generos discount îl primești în cazul achiziției unui autoturism electric: 45.000 de lei.

Discount de 10.000 de euro pentru Dacia electrică?

Pe scurt: puțin probabil. Nu doar pentru că, odată cu devalorizarea RON, cei 45.000 de lei nu sunt echivalenți cu 10.000 de euro, ci pentru că există o condiție suplimentară în cazul celor mai mari două ecobonusuri: acesta se aplică în întregime doar dacă valoarea eco-bonusului nu depășește 50% din valoarea autoturismului.

La articolul 7 alineatul (1), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
a) 45.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, calculat conform alin. (4),
pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric NEDC;
b) 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, calculat conform alin. (4),
pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid, care generează o cantitate de emisii de
CO_2 de maximum 50 g/km NEDC, în regim de funcţionare mixt, conform informaţiilor înscrise în
COC.

Ordinul 964/2018 pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului privind reducerea
emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi îl găsiți integral aici.

Nu știm încă prețul pentru Dacia Spring, dar producătorul a promis că va fi cea mai accesibilă electrică de pe piață. Un punct de reper aici este Skoda Citigo-e iV, al cărei preț pleacă de la 19.900 €, cu TVA inclus.

Raportat la raportul leu-euro actual, pentru ca Dacia Spring să fie eligibilă pentru subvenția maximă, ar trebui să aibă un preț de minim 18.800 €. Altfel, achiziția unei Dacii Spring prin programul Rabla Plus ar fi subvenționată cu 50% din prețul de achiziție al mașinii, înainte de aplicarea discountului care reprezintă prima de casare (de 6.500 de lei).

Însă chiar și așa, cu aplicarea unei reduceri de 50% din prețul de achiziție, Dacia Spring va avea un preț ofertant, în special pentru operatorii de flote. Dacă zvonurile privind prețul de 15.000 € se confirmă, asta înseamnă că prima Dacie electrică va putea fi cumpărată prin Rabla Plus cu circa 7.500 de euro, minus cei 6.500 de lei reprezentând prima de casare, dacă se alege și varianta de casare a unui automobil vechi.

Adaugă un comentariu