SEAT Leon 1.4 TSI ACT: Afinitate la sportivitate

Un SEAT Leon ar trebui să fie alegerea celor tineri și entuziaști, a celor care apreciază dinamica și spiritul sportiv, dar care nu fac rabat de la valorile practice.

În Grupul Volkswagen, Seat a reprezentat mereu alternativa sportivă, cu modele care nu doar că îți antrenau vizual simțurile, dar care era setate pentru o dinamică mai bună decât frații din segment, Skoda Octavia, Audi A3 și VW Golf. Cu noua generație, lansată în 2012, Leon a devenit mult mai pragmatic, cu un interior generos dimensionat, cu o platformă ușoară și motorizări eficiente, dar nu și-a pierdut statutul de model cu gene sportive. Așa cum nu a făcut-o nici după recentul facelift.

În materie de design, schimbările au fost minore, însă ele scot mai bine în evidență detaliile caroseriei și integrează cea mai nouă soluție pentru iluminare, folosind tehnologia LED atât pentru faruri, cât și pentru stopuri. Grila față a fost redimensionată pentru a oferi o senzație de dimensiune mai mare pentru privitor, iar spoilerele față și spate au fost redesenate. În ceea ce privește confortul, Leon se bucură acum de o izolație fonică mai bună, care aduce un plus semnificativ de liniște la viteze ridicate, pasagerii putând vorbi fără să fie necesar ridicarea tonului vocii.

În plus, iluminarea ambientală cu tehnologie LED produce o senzație plăcută, iar noul ecran tactil de 8 inchi al sistemului multimedia a simplificat mult ergonomia de la interior, eliminând anumite comenzi fizice. Însă, unul dintre cele mai importante plusuri de la interior este calitatea sensibil mai bună a materialelor. Leon nu a fost niciodată un etalon pentru plasticele utilizate pentru interior, însă acum lucrurile stau foarte bine.

SEAT Leon

Plasticul este moale în partea superioară a bordului, plăcut la atingere, iar finisările și îmbinările sunt atent lucrate. Pentru a satisface nevoile moderne ale șoferului, Leon integrează acum o mai bună conectivitate pentru telefoanele mobile, cu suport pentru Apple CarPlay, Android Auto și MirrorLink, dar și cele mai noi sisteme de asistență, dintre care remarcăm sistemul automat de frânare la detectarea unui obstacol în față, dar și asistentul pentru faza lungă, ce permite rularea cu faza lungă fără ca șoferii din față să fie orbiți de lumina puternică.

Însă trebuie să vorbim și despre motorizări și cum se conduce, deoarece Leon, în clasa compactă, este mașina celor care iubesc să fie la volan. Pentru testul nostru am ales unitatea turbo pe benzină 1.4 TSI, care dezvoltă 150 CP. Aceasta dispune de sistemul ACT, care permite dezactivarea a doi cilindri în sarcină redusă, atunci când motorul este cald, aspect ce ajută la obținerea unor valori mai bune de consum. În condițiile în care motoarele pe benzină au devenit extrem de eficiente, soluția propulsorului turbo de 1,4 litri este una care vine precum o mănușă pentru Leon. Un alt model care strălucește cu această motorizare este SEAT Ateca.

Motorul permite accelerații rapide, cu un răspuns bun la orice turație, cu un gol turbo aproape insesizabil. În plus față de acestea, Leon impresionează prin agilitatea sa, iar grație masei reduse are un comportament plăcut la limită, cu un nivel de tracțiune ridicat, aproape fără să subvireze. Cutia de viteze manuală este corect etajată, ceea ce facilitează exploatarea în mediul urban, dar asigură și reprize bune atunci când este nevoie de sprinturi rapide pe drumurile naționale.

SEAT Leon

În ceea ce privește consumul, Leon 1.4 TSI ACT poate fi exploatat cu valori de circa 8,0 l/100 km în traficul urban, dacă nu se merge preponderent în zonele foarte aglomerate, o valoare care rivalizează cu cea a unui diesel. În plus, apreciem compromisul optim reușit de trenul de rulare, care asigură un confort și o izolare fonică bune la trecerea peste denivelări, fără însă a sacrifica ținuta de drum sportivă, tipică pentru orice Seat.

SEAT Leon FR 1.4 TSI ACT: Date tehnice
Motor L4, turbo, benzină • Cilindree 1395 cmc • Putere maximă 150 CP/5000 rpm • Cuplu maxim 250 Nm/1500 rpm • Transmisie față, cutie manuală cu 6 trepte • 0-100 km/h 8,0 sec • Viteza maximă 215 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4282/1816/1444 mm • Volum portbagaj 380 litri • Consum mediu 4,9 l/100 km • Emisii CO2 114 g/km • Preț 19.752 de euro cu TVA

SEAT Leon FR 1.4 TSI ACT: Pe scurt

Ce ne place: Calitatea de la interior a crescut sensibil.
Ce nu ne place: Sistemul ACT se activează rar.
Factorul wow: Farurile cu LED au un design spectaculos.
Public-țintă? Tinerii care caută o compactă dinamică.SEAT Leon FR 1.4 TSI ACT: Pe scurt

 

 


Finanțare Porsche Leasing: Avans 3.320 euro fără TVA, rată 178 euro fără TVA

Rata PERFECT LEASING calculată pentru Seat Leon 1.4 TSI ACT, preț 16.598 euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20%, 10.000 km/an, volum finantat 13.278 euro, dobândă fixă EUR 5,39%, DAE 6,47%, fără asigurare CASCO. Oferta se supune unor termene și condiții.

Verdict
Seat Leon rămâne în continuare alegerea celor care vor o compactă dinamică și plăcută la conducere. După facelift, interiorul este mult mai atent lucrat, iar sistemele de asistență și cele multimedia fac viața celui de la volan mai ușoară. Unitatea 1.4 TSI impresionează prin vivacitate și eficiență.

Adaugă un comentariu