Hyundai Bayon versus Ford Puma și VW T-Cross: Trei “shoturi” pentru o dragoste mare?

Un format la îndemână și prețuri corecte: SUV-urile bazate pe mașinile compacte sunt la modă. Noul Hyundai Bayon într-o primă comparație.

Sună aiurea, dar nu este chiar așa. După ce Hyundai tocmai ce a lansat al său Kona, scurt de 4,17 metri, sud-coreenii au făcut să apară ca prin farmec pe drum pe Bayon, un alt SUV de clasă mică, doar cu un centimetru mai lung. Clienții și-au frecat ochii cu uimire – iar noi o să vă explicăm de ce. Kona, care se bazează pe propria sa platformă, e disponibil cu tracțiune integrală, hibridă și electrică. Versiunea de bază are 120 CP, iar curând va apărea Kona N cu 280 CP. Bayon preia platforma seriei i20, are doar motoare cu combustie și tracțiune față, iar motorul de top are 120 CP.

Aceasta este exact ceea ce am ales pentru o primă comparație. Hyundai Bayon 1.0 T-GDI cu doar 4,18 m lungime și 120 CP vs VW T-Cross 1.0 TSI cu lungimea de 4,11 m și 110 CP vs Ford Puma 1.0 EcoBoost lung de 4,21 m și cu puterea de 125 CP. Fiecare dintre cele trei își obține puterea de la un motor cu trei cilindri și doar VW, fabricat în Wolfsburg, este singurul care o gestionează printr-o cutie de viteze DSG – o cutie de viteze manuală nu a fost disponibilă pentru această comparație.

 

Ce îți propun ele: VW T-Cross oferă cel mai bun concept de spațiu interior

 

Hyundai Bayon

Ford Puma

VW T-Cross

Nu numai în ceea ce privește lungimea exterioară, ci și în ceea ce privește spațiul interior, Bayon se situează între T-Cross și Puma. Chiar și șoferii înalți vor găsi o poziție bună de așezare pe scaunele confortabile și nu prea mici din față, dar plafonul plat și înălțimea de doar 1,50 m ale mașinii îngreunează accesul la locurile în spate. Altfel, marginea superioară a șezutului banchetei este situată la 39 cm deasupra podelei vehiculului, ceea ce nu este deloc rău. Doar la T-Cross stai mai bine pe bancheta spate, cu cinci milimetri mai sus. De asemenea, datorită ferestrelor înalte, Bayon oferă cea mai bună vedere panoramică. Fordul, cu alura unui coupé, se dovedește a avea cel mai mic spațiu pe bancheta din spate. Creștetul capului și umerii își ating limitele mai devreme decât ne-am dori, iar bancheta scurtă și joasă este cea mai incomodă. La urma urmei, Puma se poate mândri cu un portbagaj mare. Nu atinge capacitatea portbagajului lui T-Cross, dar are ușoare avantaje față de Bayon. Un avantaj ar mai fi și inteligentul compartiment cu scurgere spre exterior, de sub podeaua rabatabilă a portbagajului. Pe de altă parte, în VW, dotat cu banchetă glisantă, dacă optezi pentru un subwoofer, nu vei mai avea podea falsă în portbagaj.

Hyundai Bayon

Ford Puma

VW T-Cross

Instrumentele de bord digitale sunt prezente pe toate cele trei mici SUV-uri testate. La fel ca și monitoarele mari de tip touchscreen și butoanele fizice pentru cele mai importante funcții. În VW se simte lipsa butonului de volum. Gurile de ventilație și comenzile pentru aer condiționat sunt plasate destul de jos la toți candidații, iar calitatea materialelor de interior este destul de simplă. Enervant: la bordul lui Bayon, oricine își exprimă o dorință  în alți termeni decât cei programați este îndemnat în mod repetat la infinit să vorbească mai clar. În schimb, Ford cere pur și simplu să folosiți comenzile existente.

Hyundai Bayon

Ford Puma

VW T-Cross

 

Cum se conduc: Puma este pentru recreere și sport

În mod clar, dacă vrei să te dai mare, îți trebuie o mașină orientată către performanță. Iar Ford, cu cei 125 CP, folosește cea mai mare putere pentru a ocupa primul loc în sprint. Spiritul sportiv al celor trei cilindri care mârâie insolent găsește insuficient sprijin în suspensia crispată, schimbătorul de viteze care scârțâie și direcția ciudată, ca de cauciuc.

Bayon preferă să fie în mod constant confortabil. Suspensia sa moale lucrează pe distanțe semnificative pe carosabil denivelat, scutind pasagerii să simtă majoritatea șocurilor. Schimbătorul de viteze cu ghidare fină și direcția ușoară, dar nu foarte comunicativă, precum și motorul plin de viață se potrivesc bine împreună. La început, ambreiajul electronic tinde să provoace un efect de balansare a motorului, dar te obișnuiești repede cu el și mai ales cu rularea liberă – iar în modul Eco Hyundai ezită în accelerații.

Cele mai slabe performanțe le afișează VW T-Cross, care este ușor de lăsat în urmă la sprint. Cutia cu dublu ambreiaj (1.670 de euro) compensează urcarea cam lentă în ture cu schimbări rapide și prompte ale treptelor. Programul său pare indecis doar în timpul manevrelor. Suspensia, pe de altă parte, știe exact ce dorește: să ofere cel mai bun compromis între blând și ferm. Iar acest lucru funcționează: T-Cross rulează destul de relaxat chiar și pe drumuri proaste.

Hyundai Bayon

Ford Puma

VW T-Cross

 

Care sunt costurile: T-Cross învinge prin raportul preț/performanțe

Dacă ne luăm după configurația din test, T-Cross costă 25.427 de euro – cu vreo 170 de euro mai puțin decât Ford și cu 1.150 de euro mai puțin decât Hyundai. Totuși,  coreeanul consumă mai puțin (6,1 l/100 km), la fel ca Puma. Bayon oferă cea mai bună garanție (5 ani), în timp ce VW și Ford oferă 4, respectiv 2 ani. În schimb, revizia lui Bayon se face anual sau la 15.000 km.

 

Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 48V 120 CP

Cu o înălțime de doar 1,50 m, micul SUV coreean pare că se ghemuiește pe asfalt. Nimic problematic aici, dar înălțimea șezutului la scaunele din față este cea mai mică (585 mm). Aspectul dat de benzile de lumină înguste ale lămpilor de circulație pe timp de zi este oarecum o reminiscență a farurilor ridicate de pe Kona. Bayon are blocuri optice full-LED în dotarea standard.

 

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 CP

Cu linia sa de acoperiș, Puma are un aspect accentuat sportiv. Arată bine, dar spațiul interior din spate este afectat. În versiunea ST-Line, Puma vine și cu o suspensie sport care nu favorizează confortul. Înălțimea șezutului la scaunele din față este destul de mare (62 cm), facilitând intrarea și ieșirea din mașină.

 

VW T-Cross 1.0 TSI 110 CP

Cel mai scurt din domeniu, cu 4,11 m, este și cel mai înalt, cu 1,58 m. Ceea ce face ca aspectul să fie un pic mai prezentabil, mai ales că aduce o mulțime de spațiu în interior și asigură mai ușor o vedere panoramică – zona geamurilor este pur și simplu mai mare. În echiparea Style, T-Cross costă cu 2.300 de euro în plus, iar dacă dorești să fie echipat cu anvelope de 18 inchi, mai scoți din buzunar încă 485 de euro.

 

LOCUL OCUPAT

1. Hyundai Bayon – Pe picior de egalitate cu VW, suspensia și conectivitatea puțin mai slabe. În schimb, este agreabil – 535 de puncte

 

1. VW T-Cross – Spațiul interior amplu bine utilizat și suspensia echilibrată aduc o mulțime de puncte. Cel mai ieftin de aici – 535 de puncte

 

3. Ford Puma – Punctajele mai puțin favorabile obținute pentru spațiul interior și confort nu pot fi compensate de motorul plin de viață – 508 puncte

 

Verdict

Fiecare dintre aceste trei SUV-uri compacte are tot ce trebuie pentru a aduce bucurie mare clienților. Dacă VW, riguros conceput și fabricat, nu vi se pare suficient de interesant, mai există Hyundai, spațios, confortabil, economic în mers și mai puțin costisitor. Așadar, cei doi ocupă primul loc. Pentru mai multă adrenalină și portbagaj, recomandăm Puma.

    Mihali Adrian says:

    Bună ziua,
    Angajați oameni profesioniști să scrie un articol corect, nu informații bazate doar pe bazaconii, “inginerii” voștrii pomenesc de lungimi și portbagaj dar prețurile nu au nicio legătură cu realitatea și multe alte informații, păcat și rusine să vă fie cu “articolele” voastre de doi bani…. 🙁

Adaugă un comentariu