Volvo Trucks, Volvo Cars & Volvo Construction Equipment: Spectru Extins

Fie că vorbim despre camioane, autovehicule sau echipamente de construcții, brandul Volvo are o ofertă impresionantă, iar fiecare divizie face eforturi însemnate pentru a reduce nivelul de emisii la nivel global.

VOLVO TRUCKS – DESTINAȚIA VERDE

În 1928, la doar un an distanță de înființarea Volvo Cars, Volvo Trucks deja aducea pe piață modelul LV series 1, un camion ce și-a dovedit în scurt timp utilitatea și capacitățile, devenind un succes la nivel mondial.

La fel ca și în cazul diviziei de autoturisme, sediul internațional Volvo Trucks se află la Gothenburg, în Suedia. Global, compania deține în totalitate opt fabrici, la care se adaugă încă nouă utilizate în parteneriat cu firme terțe. În acest moment, divizia Volvo Trucks dispune de peste 50.000 de angajați, iar pe poarta fabricilor ies anual circa 190.000 de vehicule.

Vedeta actuală a gamei este camionul Volvo FH Electric, model ce poate tracta până la 44 de tone în liniște deplină. Puterea maximă ajunge până la 666 CP în cazul echipării de top și permite instalarea a maximum șase acumulatori, ce oferă o capacitate de încărcare de până la 540 kWh. Atunci când tractează sarcina nominală, camionul electric are o autonomie de până la 300 km și permite încărcarea de la stații ultrarapide cu puteri de până la 250 kW.

Volvo Trucks este primul constructor care a început producția de serie a camioanelor electrice, iar azi dispune de o gamă mare de vehicule electrice, cu un total de șase modele pentru o largă varietate de tipuri de transport, fiind liderul pieței camioanelor electrice grele din Europa, cu o cotă de 49%. Mai mult, Volvo FH Electric a fost desemnat Truck of the Year 2024.

 

VOLVO CARS – SIMBOLUL SIGURANȚEI

“Mașinile sunt conduse de oameni. Prin urmare, principiul călăuzitor din spatele a tot ce facem la Volvo este și trebuie să rămână siguranța” – pare un citat desprins din secolul 21, dar este chiar ceea ce au declarat Assar Gabrielsson și Gustav Larson la momentul înființării Volvo Cars, cu circa 100 de ani în urmă.

Așadar, încă de la momentul înființării brandului, mașinile Volvo au pus pe primul loc siguranța pasagerilor, oferind de-a lungul vremii o serie de inovații care au transformat definitiv industria. În 1959, Volvo a patentat centura de siguranță în trei puncte, urmând ca în 1972 să inventeze primul scaun auto pentru copii cu dispunere inversă mersului (rearward-facing). Începutul secolului 21 a adus în standard sisteme precum ROPS (Roll-Over Protection System) și BLIS (Blind Spot Information System), iar anul 2020 a venit cu limitarea vitezei maxime a tuturor vehiculelor din gamă la 180 km/h. Chiar dacă acest ultim aspect nu a fost primit cu brațele deschise de către comunitatea auto, Volvo și-a cimentat principiul siguranței, dovadă fiind faptul că niciun om nu și-a pierdut până acum viața într-un model XC90 încă de la lansarea din 2002.

Pe plan local, Primus Auto, importatorul oficial Volvo, a luat naștere încă din 2005 și respectă cu succes filozofia brandului de a aduce siguranța și transportul personal sustenabil către cât mai mulți clienți.

 

VOLVO CONSTRUCTION EQUIPMENT – EVOLUȚIA ISTORIEI GRELE

Volvo Construction Equipment are cea mai bogată istorie din toate diviziile, originând încă din 1832, atunci când Johan Theofron Munktell și frații Jean și Carl Gerhard Bolinder au pus bazele companiei.

Primul tractor Volvo a ieșit pe poarta fabricii în 1913, proiect binecuvântat de însuși Munktell, iar frații Jean și Carl Bolinder au produs motoare cu aburi și ulei brut de motor încă din 1844.

În prezent, Volvo CE produce o gamă variată de încărcătoare frontale, excavatoare hidraulice, buldoexcavatoare, mașini de frezat, precum și compactoare pentru sol și asfalt. Uzinele diviziei de echipamente de construcții se găsesc pe mai multe continente, fiind prezente în Brazilia, China, Coreea de Sud, Franța, Germania, India, Polonia, Rusia, Scoția, Statele Unite și Suedia. Utilajele Volvo CE sunt oferite sub denumirile Volvo, SDLG și Terex Trucks.

În România, produsele Volvo Construction Equipment sunt comercializate prin intermediul Ascendum Machinery, firmă ce activează la nivel mondial de 64 de ani.

Rețeaua Ascendum în România cuprinde trei sucursale alături de care lucrează 50 de angajați. Pentru că vorbim despre mașinării grele, rețeaua asigură 20 de ateliere de service mobile, ce se asigură de buna funcționare a utilajelor pe întreg teritoriul țării.

 

ALINIEREA GREILOR

Atunci când spui Volvo, exprimi calitate, siguranță și eficiență. Chiar și așa, aducerea laolaltă a acestor mașinării fascinante a ridicat câteva probleme de ordin organizatoric și logistic. Totuși, nimic nu stă în calea brandului suedez când vine vorba de un photo shooting memorabil.

Probabil ați citit recent știrea cum că inelele planetei Saturn vor dispărea în 2025. De fapt, acestea vor deveni invizibile pentru o perioadă atunci când corpul ceresc este privit de pe Terra. Acum, permiteți-mi să vă creez un excercițiu de imaginație: strângerea laolaltă a întregului spectru de vehicule Volvo a avut cu siguranță o componentă „cerească', fiind mai dificilă decât alinierea concomitentă a planetelor Venus, Mercur, Neptun, Marte și Saturn împreună cu dispari-
ția intelelor planetei din urmă.

Deși discutăm despre un singur producător, activitatea construirii și comercializării vehiculelor Volvo este împărțită pe mai multe divizii, iar  țara noastră nu face excepție în acest puzzle comercial.

Cum vă puteți da seama, obținuerea autoturismelor din imagini nu a impus dificultăți, însă obținerea camioanelor și a utilajelor de construcții s-a lovit de alte probleme. În primul rând, discutăm despre orarul fiecărui reprezentant din România, al disponibilității noastre și a faptului că aceste vehicule se află momentan (în mod miraculos) în curtea fiecărei reprezentanțe, deși anul în curs a fost unul extrem de bun, care a impus comercializarea tuturor exemplarelor, chiar și a celor destinate showroomului.

Așadar, dacă sunteți pasionați de fenomenele astronomice cu frevență extrem de rară, revistele Mașini și Utilaje și AUTO BILD România vă sar mereu în ajutor.

Chiar și în spectrul comercial și heavy machinery, calitatea Volvo excelează până și la nivel estetic.

 

 

Test Drive Volvo XC40 Recharge Twin Motor: Eficiență aparte

 

Eficiența poartă multe fețe în industria auto, însă Volvo a reușit să o împacheteze într-un pachet practic, sportiv și extrem de tentant. Așa este noul Volvo XC40 Recharge Twin Motor.

Cel mai mic SUV din actuala gamă Volvo aduce un adevărat spectacol din spatele volanului. De ce? Păi, dacă vorbim despre versiunea Recharge cu două motoare electrice, model ce a trecut recent printr-un refresh consistent, „purtătorul' are la dispoziție un total de 408 CP (pe un vehicul compact de sub 4,5 metri lungime), suficient pentru a împinge mașina de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde și în continuare extrem de rapid până la viteza maximă de 180 km/h.

Dar ceea ce îl face pe Volvo XC40 cu adevărat special nu este puterea, ci modul civilizat în care se achită de toate celelalte sarcini.

De regulă, mașinile performante sacrifică o bună parte din confort și utilitate, însă acesta nu este cazul și la Volvo XC40 Recharge Twin. Suspensia, deși este mai fermă decât în cazul versiunii electrice cu un singur motor și a celor termice, reușește întotdeauna să ofere un parcurs sigur și confortabil, chiar și în momentele când întreaga putere este transmisă la roți.

Apreciem în mod deosebit implementarea spațiului suplimentar de încărcare de sub capotă. Cei 31 de litri sunt mai mult decât suficienți pentru a depozita cablurile de încărcare, ceea ce înseamnă că volumul de 452 de litri al portbagajului va fi disponibil în totalitate pentru bagajele pasagerilor.

La starea de bine ajută și interiorul minimalist, asamblat cu măiestrie, unde vei fi impresionat de selecția materialelor fabricate din elemente reciclate, precum și de modul simplu de operare. Aici nu există un buton Start/Stop, mașina pornind automat în momentul în care te-ai așezat pe scaunul șoferului și ai introdus superbul selector din cristal Orrefors al transmisiei în modul Drive. Mai mult decât atât, mașina adoră să fie condusă în stilul one pedal, unde puterea de accelerare și de frânare regenerativă este controlată exclusiv cu ajutorul pedalei din dreapta.

La momentul lăsării serii vei aprecia textura topografică retroiluminată de pe bord și ecranul sistemului multimedia dispus vertical, pe care funcționează ireproșabil sistemul de operare Android powered by Google. Sistemul suportă instalarea aplicațiilor și elimină cu succes nevoia de a mai conecta telefonul pentru funcția de navigație.

Sonorizarea este semnată de Harman Kardon în cazul echipării Ultimate, care merită din plin, oferind în plus plafonul panoramic și camera cu vedere la 360 de grade, dar și multe altele.

În ceea ce privește prețul, Volvo XC40 Recharge Twin Motor Plus pleacă de la 56.790 de euro, însă Volvo propune un discount suplimentar de 10.000 de euro, fiind oferit independent de Programul Rabla Plus.

 

Date tehnice

Motor 2x motor el. – Putere max. 408 CP – Cuplu max. 670 Nm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată – L/l/h 4440/1863/1647 mm – Masă proprie 2.092 kg – 0–100 km/h 4,9 s – Viteză maximă 180 km/h – Acumulator 82 kWh (brut) – Consum (WLTP) 17,7 kWh/100 km – Autonomie (WLTP) 530 km – Preț de la 56.790 de euro

 

Verdict

În urma faceliftului de anul trecut, Volvo XC40 a devenit mai ascuțit ca niciodată. Versiunea electrică, împreună cu cele două motoare, se conduce de vis, rămânând totodată un vehicul polivalent cu afinități familiale de invidiat.

 

 

Test Drive Volvo XC90 Recharge T8: Gentle Giant

 

Volvo XC90 este un testament al siguranței și al confortului. L-am condus alături de motorizarea de vârf cu 455 CP și performanțe economice remarcabile.

Deși se află în producție de opt ani, actuala generație Volvo XC90 se simte la fel de proaspătă ca în momentul lansării din 2015. Cel mai mare SUV din gama producătorului suedez a fost primul vehicul dezvoltat pe platforma Scalable Product Architecture, oferind totodată o construcție mai ușoară și posibilități extinse de hibridizare. Exact acesta din urmă este și subiectul nostru de astăzi, fiind alături de motorizarea de vârf, intitulată XC90 Recharge T8.

Modelul plug-in hybrid este pus în mișcare de un propulsor de doi litri care dispune atât de turbină, cât și de compresor mecanic, iar puterea sa ajunge la 310 CP. Se adaugă un motor electric cu 145 CP (montat pe puntea din spate), iar puterea maximă a sistemului ajunge la 455 CP.

Așadar, reprizele de accelerație realizate de Volvo XC90 Recharge T8 sunt realmente fulminante, însă mașina a fost gândită să impresioneze și la celelalte capitole. În timpul rulării electrice, acumulatorul cu o capacitate brută de 18,8 kWh poate asigura o autonomie de până la 73 de kilometri (WLTP) în mod complet silențios. Sigur, nici măcar atunci când pornește motorul termic nu poate fi vorba despre un zgomot deranjant, deoarece insonorizarea se ridică la cel mai înalt nivel.

De top este și interiorul, unde degetele tale vor simți doar materiale de foarte bună calitate, în timp ce asamblarea nu lasă loc de critici. Scaunele aferente echipării Plus pot primi opțional tapițerie din piele Nappa cu ventilație, iar confortul oferit este realmente suveran.

La drum, XC90 T8 se „întinde' fabulos și permite parcurgerea unor distanțe însemnate fără a lăsa urme de oboseală pe fețele șoferului și ale pasagerilor, mulțumită confortului la rulare și a spațiului vast disponibil, unde pot călători până la șapte persoane.

Dat fiind gabaritul extins al mașinii (aproape cinci metri lungime), se preferă rularea în mediul extraurban, unde chiar și la viteze de autostradă, consumul de combustibil rămâne în limite decente pentru nivelul acesta de putere.

Chiar dacă la bordul mașinii noastre de test nu se regăsea sistemul audio Bowers & Wilkins cu 19 difuzoare și amplificare cu 1.400 de wați (3.090 de euro extra pentru echiparea Ultimate), nu am simțit lipsa acestuia, deoarece sistemul premium Harman Kardon oferit în standard pentru echiparea Plus s-a achitat minunat de sarcinile multimedia din timpul testului nostru.

Motorizarea cu 455 CP impune un preț de listă care pornește de la 87.410 euro, însă dacă intrați pe site-ul ofertevolvo.ro, puteți găsi modelul XC90 Recharge T8 disponibil începând de la 66.601 euro (fără TVA), iar avantajul major în cazul achiziționării unui astfel de vehicul este reprezentat de stocul cu livrare imediată.

 

Date tehnice

Motor L4, turbo + motor electric – Cilindree 1969 cmc – Putere sistem 455 CP – Cuplu max. 309 (electric)+400 Nm (termic) – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 8 tr. – L/l/h 4953/1923/1776 mm – Masă proprie 2.222 kg – 0–100 km/h 5,4 sViteză maximă 180 km/h – Acumulator 18,8 kWh (brut) – Preț de la 87.410 euro (TVA inclusă)

 

Verdict

Chiar și pe final de gamă, Volvo XC90 Recharge T8 impresionează prin rafinamentul de la bord, prin nivelul ridicat de confort și prin performanțe, fiind un all-rounder de pus în ramă. Succesorul său, EX90, calcă pe urme nobile.

Adaugă un comentariu