VW Polo versus Hyundai i20: Cine joacă mai bine mini-golf?

Tocmai ce a fost modernizat VW Polo și trebuie să concureze împotriva lui Hyundai i20. Un lucru interesant despre asta: Polo a pierdut deja în fața coreeanului – va fi acesta din nou câștigător?

Un tip de succes, acest VW Polo. Construit în peste 18 milioane de exemplare, din 1975, în 2017 a ajuns la a șasea ediție. Iar aceasta tocmai a fost modernizată.

Un tip de succes și acest Hyundai i20. Există din 2008, iar în prezent, din 2020, a ajuns la a treia generație. La început, în cadrul testelor comparative Auto Bild, a câștigat prima comparație față de VW Polo, ulterior și împotriva altor mașini relevante, de interes în piață: Opel Corsa, Mazda 2 și Dacia Sandero. Rămâne întrebarea dacă Polo modernizat poate câștiga acum împotriva coreeanului.

La exterior au fost operate schimbările obișnuite de facelift pentru VW: noi bare de protecție, noi faruri cu LED-uri și, recent, lumini spate divizate, genul acesta de lucruri. Polo-ul de testare era echipat standard  cu blocuri optice IQ.Light – MatrixLED. Pachetul LED include și bara transversală a grilei radiatorului ca bandă luminoasă cu LED, asemănătoare cu cea a actualului Golf.

Pe întuneric este destul de spectaculos când îți apare un astfel de Polo iluminat în oglinda retrovizoare. La interior, instrumentele digitale sunt acum standard, în stil cu afișaj de 10,25 inch, iar sistemul de navigație Discover Pro cu ecran de 9,2 inch instalat pe mașina de testare costă 1.670 de euro în plus. Volanul este și el nou, fiind încă prevăzut cu butoane adevărate, deși prea multe, și nu cu suprafețe basculante cu senzori, precum la Golf. Doar aerul condiționat automat (+375 de euro) vine acum cu suprafețele tactile «slider» – în loc de cinstitele butoane și taste.

Sistemului multimedia îi lipsește un control rotativ rezonabil pentru volum, altfel poate fi operat fără probleme. VW-ul este bine realizat, dar materialele sunt la fel de simple ca și la Hyundai. În ceea ce privește spațiul interior, pasagerii au suficient loc, cele două fiind printre cele mai spațioase mașini mici de până acum, cu un uimitor de mult spațiu în față și în spate. Portbagajul lui Polo este, de asemenea, unul dintre cele mai mari din această clasă, cu o capacitate cuprinsă între 351 și 1.125 de litri.

În Hyundai, cu cei 262 până la 1.075 litri, poți să așezi considerabil mai puține bagaje – dar acest lucru se aplică doar mild hibridului pe care l-am testat, bateria de sub podeaua portbagajului ocupând spațiu de depozitare de aici. Altfel, în echiparea doar cu motorul normal pe benzină, capacitatea portbagajului este cuprinsă între 352 și 1.165 de litri, la fel de generoasă ca la Polo. Totuși, în spate ai mai puțin spațiu deasupra capului, însă Hyundai este mai lat. Hyundai i20 este îngrijit construit și bine gândit, într-un stil modern, în comparație cu umilul Polo, care este însă mai inteligent și mai original.

Tabloul de bord digital, are un ecran de 10,25 inch, iar instrumentele afișate sunt disponibile în patru stiluri. Ecranul tactil de navigare, de 10,25 inch (sistem Navi-Touchscreen, +1.480 euro) are și el un aspect fin, iar meniurile sunt extinse, dar bine structurate și există butoane de scurtături pentru acces rapid.

Hyundai i20 este propulsat de un motor de un litru și 100 CP. Este inclus și un sistem mild hibrid de 48 de volți cu un generator de pornire cu curea, care poate susține motorul cu ardere internă cu până la 12 kW (16 CP). O caracteristică specială o reprezintă ambreiajul controlat electronic (clutch-by-wire) al transmisiei cu șase trepte. Acest lucru vă permite să vă deplasați în modul ECO, adică să rulați liber, cu motorul decuplat de transmisie. La viteză constantă sau pe o pantă ușoară, motorul cu trei cilindri ia o scurtă pauză, dar repornește rapid și ușor dacă este necesar. Sună complicat, dar nu este. Toate acestea funcționează destul de bine, doar că, la o pornire în forță, se produce uneori un ușor efect bonanza și, dacă vă grăbiți, o să constatați că sistemul reacționează oarecum întârziat.

Propulsorul în sine, un motor plin de viață cu trei cilindri, pornește categoric ușor, sună un pic morocănos, așa cum este tipic pentru design, se turează foarte ușor, dar nu va fi niciodată exagerat de zgomotos. și consumă doar 6,0 l/100 km, ceva mai puțin decât VW cu 6,2 l/100 km.

Polo este echipat cu un motor de un litru, tot cu trei cilindri, dar cu doar 95 CP și o cutie de viteze cu cinci trepte. Dar, deși are o treaptă mai puțin decât cutia strictă de la Hyundai, cu șase trepte, etajarea treptelor se potrivește. Beneficiu: schimbați mai puțin. De asemenea, micul motor turbo este plin de viață, oarecum răgușit, iar Polo accelerează vesel, dar este cu o urmă în spatele lui Hyundai, în ceea ce privește performanțele. Polo este o mașină echilibrată, deloc asemănătoare unei mașini mici, ea pare mai matură, ca un Golf. VW a găsit din nou combinația potrivită de confort plăcut și agilitate deosebită. Așa că Polo ce a crescut mai mare, a devenit totodată mai incitant și mai relaxant.

Hyundai i20 pare puțin mai sintetic, dar lucrează mai direct. și așa, în comparație directă, i20 este puțin mai dinamic decât VW, iar pe drum se simte mai echilibrat. Cu toate acestea, suspensia pare puțin mai rigidă decât la Polo, de parcă ar rula pe o pistă de lemn. De remarcat sunt și frânele. După un ciclu de frânare cu discurile calde de la 100 km/h, Hyundai frânează în 33,1 m, iar VW, în ciuda frânelor cu tambur din spate, frânează în 33,4 m. Ambele intră la categoria performanțelor de top!

De asemenea, prețurile sunt la un nivel ridicat. Echipate ca la sesiunea de teste, VW Polo 1.0 TSI costă 21.256 de Euro, iar Hyundai i20 1.0 T-GDI costă 17.207 euro. Din păcate, astfel de tipuri de mașini de succes nu sunt gratuite.

 

Hyundai i20

Mașina de test arată bine în culoarea Roșu Dragon cu efect de mineral – pentru 570 Euro. Formă strânsă de pană, cu console scurte. Operare clară și simplă a sistemului de climatizare. Pentru locurile din spate spațiul disponibil este uimitor de mare. Portbagajul hibridului are o capacitate de 262 până la 1.075 litri, spătarul putând fi pliat în două părți. Scaune comode în față.

 

VW Polo

VW numește vopseaua Vibrant Violet Metallic (540 de euro), dar noi putem fi de acord cu violet? și aici distingem o linie laterală în creștere și console scurte. Operarea comenzilor aerului condiționat automat prin suprafețe tactile «slider» nu funcționează bine. Mult spațiu în spate. Portbagaj: 351 până la 1.125 litri. Scaune comode în față.

 

LOCUL OCUPAT

  1. Hyundai i20 1.0 T-GDI – Spațios, cu multă tehnologie și echipamente. Suspensie fermă. Comparativ, mai ieftin. Garanție cinci ani – 533 de puncte
  2. VW Polo 1.0 TSI – Mult spațiu interior, portbagaj mare și suspensie foarte echilibrată. Multimedia, acum la zi. Comparativ, mai scump – 529 de puncte

 

Verdict

VW Polo modernizat și Hyundai i20 sunt mașini mici moderne, practice, bine concepute și deasupra multor alte modele mai mari. Cât de serios abordează Hyundai subiectul mașinilor mici este demonstrat de tehnologia elaborată din i20. De aceea, i20 este la mustață în fața lui Polo. Din nou. Mașinile mici nu se pot îmbunătăți cu mult mai mult de atât.

Adaugă un comentariu