S-a vândut ARO-ul lui Ceaușescu! Suma oferită, aproape dublă față de cea cerută

Mașina prezidențială scoasă la licitație de ANAF – un ARO 304 care a aparținut lui Nicolae Ceaușescu – și-a găsit cumpărător.

Citește și:

Chilipir găsit de un român la o licitație ANAF: cât a plătit pentru un BMW X6

Colecția de hipercaruri a unui vicepreședinte de stat, confiscată și scoasă la licitație

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) ne informează că una dintre automobilele scoase la licitație de aceasta a fost, în cele din urmă, vândută.

Este vorba despre una dintre mașinile lui Ceaușescu, un ARO 304 fabricat la comandă pentru a îndeplini nevoie de confort și siguranță ale președintelui Republicii Socialiste România. Inițial evaluată la 137.500 de lei (29.000 de euro), aceasta nu și-a găsit niciun cumpărător la prima licitație, ținută în Ianuarie 2019.

Conform prevederilor legale, pentru a doua licitație – desfășurată în Decembrie 2019 – prețul de pornire a fost redus cu 25%, ajungând la 103.125 de lei (echivalentul a 21.600 de euro). Acum cinci persoane s-au arătat interesate de această bucățică de istorie auto românească și, după 16 pași, prețul de achiziție a sărit la 189.180 de lei (39.600 de euro).

Exemplarul licitat a fost fabricat în 1977 și are 72.453 de kilometri la bord. Printre dotările unice cu care se laudă se numără aerul condiționat și trapa electrică, pe care Nicolae și Elena Ceaușescu o foloseau îndeosebi în timpul paradelor. Interiorul este îmbrăcat în piele maro-coniac, o altă dotare specifică mașinii prezidențiale. După Nicolae Ceaușescu, acest ARO special l-a avut ca proprietar pe Ovidiu Tender, un om de afaceri de la care statul a recuperat ulterior mașina.

Motorul care animă SUV-ul prezidențial este un L5 de 2,5 litri, pe benzină, care dispune de 83 de cai-putere, trimiși doar către puntea spate prin intermediul unei cutii manuale cu patru trepte. Nu știm cât anume cântărește, însă raportul putere/masă este cu siguranță unul neimpresionant – mașina atingea cu greu 90 km/h. Însă scopul acesteia era să plimbe șeful statului prin mulțime în cadrul paradelor, deci viteza sau dinamica nu erau relevante.

    roman says:

    ce sa faci cu o masina la care nu mai gasesti nici o piese sa cumperi in caz de nevoie?Unde e uzina ARO? s-a pulverizat , pardon s-a privatizat!

Adaugă un comentariu