Kia Sorento II (XM) de la 10.000 de euro: Din fericire, avem garanție

Cu a doua generație Kia Sorento, coreenii au schimbat fundamental SUV-ul său de succes. Cu toate acestea, unele probleme vechi au rămas.

În 2002, pe când brandul avea o imagine de marcă ieftină, Kia a lansat un SUV care costa mai mult de 30.000 de euro. Cu succes. Sorento a fost atât de apreciat, încât clienții erau dispuși să aștepte până la 12 luni pentru noua lor mașină.

Cu a doua generație a lui Kia Sorento, cunoscută intern după codul XM, Kia a avut îndrăzneala să o ia de la zero. Dacă predecesorul era tributar rețetei clasice a off-roaderelor, cu ingrediente ca punțile rigide, reductor și șasiu de tip scară, pentru a doua generație a fost folosită ca bază o arhitectură cu caroserie autoportantă, motor amplasat transversal și tracțiune față. O schimbare care reflecta corect trendul din ce în ce mai popular al SUV-urilor, dar care nu a fost lipsită de probleme. Și asta pentru că a introdus și dezavantaje: dacă primul Sorento putea tracta sarcini de până la 3,5 tone, a doua generație putea doar 2,5 tone, iar cu transmisia automată, abia două tone. Pentru mulți proprietari de bărci sau de cai, asta era o problemă.

Privind însă la capacitatea redusă de remorcare, trebuie spus că a fost o decizie înțeleaptă. Chiar și în aceste condiții, ambreiajele abia rezistă 60.000 km, turbocompresoarele se defectează, iar anvelopele se uzează rapid, mult mai rapid decât media categoriei. Consecințele se văd prin ținuta de drum în linie dreaptă nesigură și comportamentul subvirator. O sarcină mare pe cârligul de remorcare nu face decât să agraveze aceste probleme.

Kia Sorento

„Nu sport!“ ar putea fi, de asemenea, motto-ul trenului de rulare. Arcurile și amortizoarele sunt setate pe confort, curbele abordate rapid îți dau rău de mare. Cu până la șapte locuri în interior, nu putem spune că lipsește atmosfera caldă de familie.

Sub capotă lucrează dieselul 2.2 CRDi, o motorizare dezvoltată special de Kia. Cu 197 CP și un cuplu maxim de 421 Nm, acesta dezvoltă suficientă putere încă de la turații mici. Acest caracter îl propune ca un candidat mult mai bun decât unitățile pe benzină de 174 CP sau 192 CP, care par să se înece în sarcină.

Garanția de șapte ani îți dă, însă, mai multă liniște. În cazul modelelor mai recente, acesta este un adevărat chilipir, pentru că face costurile de reparație predictibile. Aici, Kia a dovedit curaj, în buna tradiție a mărcii.

Kia Sorento: Tehnica nu face față la greutatea mare a mașinii

Kia Sorento II, cu o caroserie masivă și greoaie, lasă impresia unei mașini pe care nimic nu o poate afecta ușor. Dar aparențele pot fi înșelătoare. Sub caroserie se află tehnologie împrumutată de la turisme, pentru care masa mare pune probleme deosebite. Blocarea filtrelor la diesel poate duce la scurgeri, iar ambreiajul la modelele cu transmisie manuală poate ceda timpuriu, chiar dacă au fost respectate intervalele de întreținere. Scurgerile de ulei frecvente sunt, de asemenea, deranjante, dar în general fiabilitatea este satisfăcătoare, iar garanția de șapte ani ajută. O imagine destul de diferită de alt model Kia, care s-a remarcat ca mașină fiabilă la second-hand.

Kia SorentoUzura pneurilor
A doua generație a lui Sorento mănâncă pneuri pe bandă rulantă. Atât proprietarii, cât și inspectorii TüV au arătat că această problemă este extrem de acută. De vină este masa mare a mașinii.

Turbocompresor
În cazul a peste 90% dintre mașinile Sorento II, dieselul de 2,2 litri produce 197 CP. O alegere bună, dacă trecem peste turbină, care își pierde rapid suflul.

Kia SorentoUzura frânelor
Plăcuțele de frână sunt afectate de masa mare a mașinii, fiind oarecum subdimensionate. Cuplarea asimetrică sau insuficientă a frânei de parcare este o altă problemă semnalată frecvent la TüV.

Ambreiaj
Este rapid depășit dacă se folosește sarcina maximă de tractare de 2,5 tone. Deranjant: versiunile cu transmisie automată pot tracta numai două tone.

Kia SorentoRugină la îmbinări
Protecția anticorozivă era deja deficitară de la predecesor. Primele urme pot fi observate și la modelul din test.

Rezervor
În special la modelele din primii ani de fabricație, înfundarea filtrelor de combustibil poate duce la oprirea motorului. Potrivit producătorului, de vină sunt impuritățile din rezervor.

Verdict
Kia Sorento II a fost mai bun decât predecesorul său, dar și mai capricios. Asta l-a costat succesul în fața competiției dure. Exemplarele rulate sunt ieftine, dar nu lipsite de probleme. Garanția de producător de șapte ani asigură liniștea cumpărătorului.

Adaugă un comentariu

Cauta masina