Mini F56 de la 10.000 euro: Motorul care stresează

Parcă a fost ieri, dar s-au scurs deja 17 ani de la resuscitarea mărcii Mini sub regie BMW.

Schimbări la Mini: filtru de particule pentru motoarele pe benzină

Cea de-a treia generație a noii ere Mini a apărut în 2014, mizând pe o calibrare diferită a ofertei față de modelele predecesoare – de exemplu, s-a renunțat la versiunile coupé și roadster, dar a fost inventată una cu patru portiere.

Facelift pentru gama MINI care include și noi tehnologii

Exemplarul cu patru portiere pe care echipa Auto Bild l-a găsit la un dealer din Zeven reprezintă, mai degrabă, un demers de nișă apropiat de versiunile Clubman. După recentul facelift al lui Mini, prețurile modelelor produse mai înainte tind acum să scadă.

Primul MINI pop-up showroom se deschide Capitală

Merită situația să fie privită mai cu atenție? Da, dar nu din punct de vedere realmente practic – s-au văzut deja destule poze cu oameni crispați șezând pe locurile din spate, neputând să-și miște nicăieri picioarele și fixând tavanul cu capul.

Noua gamă MINI debutează în România cu un proiect de artă în showroomurile mărcii

Pur și simplu, îți iei un Mini numai atunci când ți-e clar că vrei un Mini – pentru caracterul mărcii, pentru design și distracție. Deprecierea mașinii tinde să se atenueze de-a lungul anilor, chiar dacă la prima revânzare are o coborâre abruptă. Ulterior, Mini aduce înapoi vânzătorului sume comparabile cu ale altor mașini din clasă. Între momentele cumpărării și revânzării, posesorul se va bucura de dinamismul și tehnologia semnate BMW.

MINI Countryman poate fi echipat cu un cort pentru acoperiş

Culmea este că tocmai tehnologia BMW se află la originea celei mai cunoscute probleme a lui Mini: suprasolicitarea ce afectează lagărele arborelui cotit nu poate fi trecută cu vederea și se regăsește la cel mai tentant dintre motoarele ofertei: tonicul propulsor cu trei cilindri alimentat cu benzină capabil să furnizeze 102, 136 sau, mai recent, 75 CP.

Indicativul său de proiect: B38. Se pare că motorul a fost studiat pentru a fi montat longitudinal și, deoarece la Mini e amplasat transversal, apar solicitări suplimentare când mașina virează, plus că amatorii de conducere sportivă care folosesc dur ambreiajul intensifică procesul de uzură. Particulele metalice erodate în timpul funcționării ajung să fie împrăștiate de ulei prin motor și, când se atinge o masă critică, vine în scurt timp sfârșitul.

Premieră în industria auto – personalizare cu printare 3D pentru MINI

Alt inconvenient al motorizărilor B38 ține de canalele prost uzinate din chiulasă, chestiune pentru care au fost inițiate rechemări în service. Pentru Mini, ele se refereau la mașinile produse între 14 septembrie și 21 octombrie 2016. Mai notăm niște surprize cu airbagurile de genunchi și problemele la pornire datorate unor cablaje expuse la căldură, care tind să se deterioreze. Nici electrovalvele EGR de la diesel nu au impresionat prin longevitate.

Amuzant sau nu, printre cele semnalate la actualul Mini mai sunt sunroof-urile care se exprimă sonor și cheile de roți de măsură greșită. După cum se vede, există nenumărate moduri de a face o mașină să fie cool. Pe de altă parte, construcția generală a automobilului este solidă și clienții mărcii nu s-au arătat a fi nesatisfăcuți. În linii mari, vorbim aici despre o mașină de patru stele, dar din cauza problemelor motorului, vom reduce o stea din scorul final.

BMW negociază cu Great Wall pentru producția Mini în China

Adaugă un comentariu