VW Golf VII TDI de la 9.000 de euro – Bun, sau nu se pune?

De la „hero la zero: versiunile Golf diesel erau privite ca investiții solide până recent. Ce s-a întâmplat? Am testat un VW Golf VII TDI din 2015 cu 125.200 km la bord.

Povestea unui succes formidabil a început fără preîncălzire la pornire și cu doar 50 CP. Nici performanțele nu erau prea entuziasmante, iar cu zgomotul, nu era viață ușoară. În pofida acestor neajunsuri, prima generație Golf a reușit acum 42 de ani să introducă și să popularizeze dieselul în clasa compactă.

Ca și atunci, dieselul este apreciat în prezent pentru foarte buna caracteristică de cuplu și consumul redus de combustibil. Între timp, acest tip de motor a integrat sisteme turbo, injecția directă cu rampă comună, electronică avansată de gestionare a funcționării și multe altele.

În prezent, un automobil familial compact echipat cu un grup motopropulsor turbodiesel performant nu consumă, în medie, mai mult de 6,5 l/100 km. Actualul Golf 2.0 TDI GTD dispune de 184 CP. Impresionant! Ce i-ar putea sta în cale?

Reputația mincinoasă a softului care eludează normele de poluare, perspectiva unor limitări de acces în trafic și, nu în ultimul rând, motorizările alimentate cu benzină, care au evoluat spectaculos în privința performanțelor. Numărul înmatriculărilor de automobile noi cu propulsie diesel este în scădere. Cum ar trebui să privească clienții de pe piața second-hand această situație?

VW Golf VII a debutat comercial cu șase ani în urmă. La doar o jumătate de an după lansare au fost introduse primele motorizări diesel conforme Euro 6. Sub capotă se află propulsoare din seria EA 288, în diverse variante. Acestea nu reprezintă obiectul dezvăluirilor privind „manipularea emisiilor poluante' care se refereau la motoarele din seria EA 189, însă au fost afectate tangențial de acestea. Ca urmare, o parte dintre cumpărătorii potențiali și-au revizuit alegerile. Scăderea vânzărilor de mașini noi a dus la menținerea valorii vehiculelor second-hand, dată fiind limitarea implicită a numărului acestora.

Înaintea intrării în declin a turbodieselului, mașinile astfel motorizate de pe piața second-hand tindeau chiar să fie supraapreciate și speculate. Unii cumpărători erau dispuși să facă eforturi și să plătească prețuri relativ mari știind că, ulterior, consumul redus și comoditatea utilizării vor compensa dezavantajul respectiv. Acum a dispărut acea tendință de supraapreciere, așa încât și prețurile de vânzare vin să întărească argumentul economiei la buget.

Multe mașini diesel second-hand se vând deja în afara Germaniei, către țările din estul Europei, unde fiabilitatea și performanțele încă sunt net prioritare față de formalitățile cu caracter eco – și acestea, mai mult sau mai puțin justificate tehnic.

Golf VII nu e exceptat de la acest curs al lucrurilor. În termeni de imagine, nu este evidentă o diferențiere calitativă a sa în comparație cu generația precedentă, în tranzacții i se aplică un tratament asemănător. VW a investit mult în perfecționările care se regăsesc la Golf VII și faptul convine celor ce achiziționează vehiculele de ocazie.

Citește și:

Parcarea laterală este reinventată prin acest truc

Diferența dintre a frâna CU ABS și FĂRĂ ABS

Examen auto – Cum obții permisul de conducere, pentru fiecare categorie în parte

O Dacia mătură tot ce îi stă în cale

ABS, TSI, ESP – Ce înseamnă aceste prescurtări

 

Momentul înlocuirii lui Golf VI (o mașină bună, de altfel) cu Golf VII a fost tratat cu eforturi semnificative de către compania din Wolfsburg, care a dorit atunci să demonstreze că nu va renunța la seria sa celebră de modele doar pentru că vântul bate, pentru moment, dintr-o direcție nefavorabilă. Tratarea conservatoare a designului (criticată adesea) a avut consecințe, deopotrivă, benefice și dăunătoare. Mesajul bun este că VW nu este dispus să renunțe la pozițiile deja cucerite, însă alții vor percepe mesajul rău, al lipsei de creativitate și schimbare. Ce-i drept, un Golf IV pus lângă cea de-a șaptea generație nu arată total învechit.

Dincolo de toate, Golf e o mașină practică și prietenoasă în utilizarea curentă – toți recunosc asta, indiferent dacă simpatizează sau nu cu VW. Habitaclul e solid finisat și primitor, iar comportamentul rutier constituie o referință a clasei.

 

Mai bun decât predecesorul, însă nu perfect.

Foarte solidul Golf IV a fost urmat de generațiile a V-a și a VI-a, orientate sesizabil spre optimizarea costurilor de fabricație. Nu e vorba aici de compromisuri blamabile, ci despre erodarea încrederii clientelei, fenomen de pe urma căruia a beneficiat concurența. Generația a VII-a a fost complet nouă din punct de vedere tehnic, compania încercând prin acest efort creativ să-și recupereze buna reputație.

Perfecționarea sistemelor de distribuție, reducerea consumului de ulei la motoarele cu benzină și rafinarea funcționării cutiilor de viteze de tip DSG au fost pe lista temelor de lucru. De asemenea, s-a insistat pe integrarea unor dotări noi la bord astfel încât clientela fidelă (acum, mai în vârstă) să nu se simtă depășită, și pe alcătuirea unei liste pragmatice de opțiuni. Nu s-a mai pus accent pe păstrarea unui preț atractiv al mașinii, considerându-se că lumea este dispusă să dea ceva bani în plus pe calitate reală, și nu pe reparații ulterioare.

Sistem de navigație

Nu este exclus ca în funcționarea sa să intervină blocaje. Un restart sau un upgrade de soft ar trebui să fie suficient pentru a rezolva problema.

 

Cutii de viteze

Atât cutiile mecanice cu 5 trepte, cât și cele automate DSG au mai ajuns să se defecteze. Cele mai bune sunt manualele cu 6 trepte.

 

Arcuri/Suspensie

În timp, acestea își pierd fermitatea și înlocuirea amortizoarelor nu elimină complet comportamentul de „barcă'.

Discuri de frână

Au obiceiul de a se subția rapid. Și cei de la autoritatea tehnică TÜV au criticat acest fapt.

 

Poți obține mai mult cu bani mai puțini

În trecut, cele mai scumpe versiuni erau breakurile cu motorizări diesel. Astăzi, aceste automobile sunt accesibile la cele mai mici prețuri second-hand în comparație cu restul gamei. Amatorii de excursii la camping și schi pot găsi exemplare cu motoare Euro 6 propuse și la 7.500 de euro. Volumul portbagajului ajunge la 1.620 l.

 

Verdict

Poate unii vor vedea aici o expresie a fanatismului, dar, realmente, Golf VII (dotat cu dieseluri Euro 6) este o mașină impresionant de bună. În niciun caz n-ar fi meritat stigmatul pe care i l-au aplicat, la grămadă, politicienii.

    BUCUR says:

    5 ani 125000km greu de crezut ,in 5 ani are pe putin 250000km .125000 km in 5 ani ii face un pensionar cu un logan in Romania! Daca mai e adusa si din Germania cu 125000 km nu se poate ,acolo intr-un an un german face pe putin 50000 km .E dat km inapopi sigur !

    romi says:

    la motoare vw a dat chix rau de tot dupa scandalul cu emisiile; erau de atunci rau in urma;

Adaugă un comentariu