ABS, TSI, ESP – Ce înseamnă aceste prescurtări auto

ABS, AAC, TSI – mulți au auzit despre aceste opțiuni ale mașinilor, dar puțini sunt cei care știu exact ce înseamnă fiecare abreviere. Auto Bild vine în ajutorul conducătorilor auto care vor să descopere semnificația acronimelor respective.

Iată care sunt cel mai des întâlnite abrevieri auto:

ABS (Anti-lock Braking System)

Acesta este un sistem de frânare ce previne blocarea roților. ABS ajută conducătorul auto să mențină controlul direcției și să împiedice mașina să derapeze în timpul frânării. Mulțumită acestui mecanism, este asigurată stabilitatea la frânare a vehiculului și orice șofer poate atinge performanțele maxime de frânare ale vehiculului. Datorită ABS, distanțele de frânare pot fi reduse semnificativ, iar șoferul are posibilitatea să și vireze în timp ce frânează.

ESP (Electronic Stability Program)

ESP este un sistem electronic de control al stabilității mașinii, inclus în categoria „sisteme de siguranță active’. Se mai numește și ESC, de exemplu, iar tehnologia intervine în momentul în care detectează pierderea controlului asupra autoturismului. Un computer va da o comandă care acționează sistemul de frânare, pe fiecare roată în parte, pentru a limita deraparea și patinarea.

esp

AAC (Adaptive Cruise Control)

Acesta este un sistem automat adaptiv de control al vitezei de deplasare a automobilului. Cu ajutorul unor senzori, sistemul detectează apropierea de un alt vehicul și reduce viteza pentru a evita o posibilă coliziune. După ce „obstacolul’ dispare din calea mașinii, AAC accelerează până când revine la viteza prestabilită. Unele sisteme sunt capabile să mențină o distanță diferită față de vehiculul din față, reglabilă de șofer prin intermediul comenzilor de pe volan.

TSI (Turbocharged Stratified Injection)

TSI este prescurtarea motoarelor Volkswagen pe benzină, supraalimentate cu turbocompresor și echipate cu injecție directă. Această versiune oferă o ardere eficientă și un plus de performanță, reducând în același timp nivelul emisiilor, comparativ cu generațiile anterioare de motoare VW. Există mai multe tipuri de motoare TSI, iar capacitățile cilindrice ale acestora variază între 1.0 litri și 3.0 litri.

 

Citește și:

Taxa auto – Când intră în vigoare și cine trebuie să o plătească?

Noi reguli pentru transportul în comun: călătorii „urât mirositori’ vor fi amendați

Salonul Auto de la Geneva 2019 – Cele mai spectaculoase mașini

Rabla Plus 2019 – Până când trebuie depuse cererile de înscriere în program

Primul serviciu românesc de car sharing între persoane fizice

 

FSI (Fuel Stratified Injection)

Acesta este un sistem de injecție directă de benzină cu amestec „stratificat’. În acest caz, injecția de combustibil se realizează în camera de ardere în mai multe etape, spre deosebire de soluțiile convenționale, care implicau o singură injecție pentru fiecare ciclu motor în fiecare cilindru.

TCU (Transmission Control Unit)

TCU este prescurtarea unității electronice de control a transmisiei. Această componentă este un ansamblu de senzori și sisteme care operează schimbul de treaptă de viteză în funcție de un algoritm prestabilit și de condițiile de rulare. Desigur, este întâlnit doar la transmisiile automate sau automatizate. Astfel, o cutie de viteze manuală nu va avea un TCU, ci doar un senzor de viteză integrat și încă un senzor pentru a identifica ce treaptă a cuplat șoferul, pe când transmisiile automate au nevoie de un TCU, adică un Transmission Control Unit, pentru a putea funcționa corect.