7 greșeli pe care le faci zilnic la volan și care îți strică mașina

Ți s-a întâmplat vreodată să admiri o mașină și să fii de-a dreptul surprins când afli ce an de fabricație are? Dacă da, probabil ai dat peste un autoturism al cărui proprietar a știut cum să îl întrețină, astfel încât să arate ca nou, indiferent de numărul de kilometri acumulați.

A încercat să pornească Loganul, a băgat cheia în contact și mașina a explodat | VIDEO

La polul opus se situează mașinile care arată deplorabil, deși sunt aproape noi, dar sunt ținute în condiții improprii, iar proprietarii lor nu au niciun stres în a lua la țintă gropile, a le tura motorul la fiecare semafor și a suprasolicita frânele. Iată care sunt cele mai comune greșeli făcute de șoferi zi de zi și ce efecte devastatoare pot avea ele asupra mașinilor:

Uiți să schimbi uleiul sau folosești unul de proastă calitate

Schimbarea frecventă a uleiului de mașină poate dubla durata de viată a autoturismului tău. Asta înseamnă să îl înlocuiești o dată la maximum 8.000 de kilometri și să nu aștepți până când se aprinde beculețul de pe bord. La fel de important este să alegi un ulei de calitate precum acesta, care să îți curețe motorul și să îl mențină ca nou, dar să performeze la fel de bine și la temperaturi scăzute. După cum observi pe site, acestea nu sunt singurele avantaje pe care le aduce uleiul mașinii tale.

Breaking News! DACIA retrage de pe piață un model, însă PREGĂTEȘTE CEVA FABULOS!

NOILE MAȘINI ALE POLIȚIEI de 50 de milioane de euro! Uite ce pot cumpăra! FOTO

Ce mașină conduce Cosmin Contra, noul selecționer al României

Un șofer a îndrăznit’ să-i dea flash-uri unui taximetrist! Ce a urmat a speriat pe toată lumea! | VIDEO

Conduci cu rezervorul aproape gol

Dacă ți se întâmplă de câteva ori, mașina ta nu va fi afectată, însă când îți faci un obicei din a conduce cu rezervorul cu câțiva litri de benzină, durata de viață a autoturismului tău scade dramatic. Atunci când alimentezi cu zgârcenie, mașina trage combustibil de pe fundul rezervorului, unde se depun sedimente din benzină. Acestea îți pot înfunda filtrul de benzină sau, în cazuri mai rare, pot ajunge direct în motorul mașinii. Experții recomandă să ții mereu rezervorul plin măcar pe jumătate, pentru a evita astfel de situații neplăcute.

Ții piciorul pe ambreiaj când stai la semafor

Una dintre cele mai frecvente greșeli care îți strică discul și placa de ambreiaj este să ții mereu piciorul pe pedala de ambreiaj. Mulți instructori auto îi invață pe elevii de la școala de șoferi să țină piciorul pe ambreiaj pentru a se simți mai siguri pe ei, însă acest obicei le intră în reflex multora. Obișnuiește-te să ții piciorul sprijinit de podea și să bagi în viteză doar când s-a schimbat culoarea semaforului.

ATENȚIE ȘOFERI! Să nu cumpărați niciodată o mașină adusă din această țară!

Cobori pantele cu frâna apăsată

Când pornești la drum lung și ai de coborât pante sau serpentine, menajează cât mai mult frâna de picior și folosește cât mai des frâna de motor. Atunci când cobori o pantă, autoturismul prinde viteză, astfel că presiunea pusă pe frânele de picior este mult mai mare, ceea ce face ca plăcuțele să se supraîncălzească și să se deterioreze mai rapid sau chiar să cedeze de tot.

Accelerezi, frânezi brusc și turezi motorul

Când demarezi în forță de la semafor sau frânezi în ultima clipă, nu faci decât să te apropii de o nouă vizită costisitoare la service-ul auto. În plus, aceste obiceiuri cresc consumul mașinii și îi slăbesc eficiența sistemului de frânare, deteriorând în același timp rotoarele. Turarea motorului atunci când stai pe loc nu face decât să consume combustibil degeaba. În plus, componentele motorului se uzează mai rapid, pentru că uleiul nu circulă prin tot motorul.

Nu îți duci mașina la revizii suficient de des

Chiar dacă ai impresia că mașina merge bine, tot ar trebui să ții cont de specificațiile și de recomandările producătorului, inclusiv de intervalul la care ar trebui să faci revizia tehnică. Dacă respecți aceste indicații, mecanicul auto poate descoperi din timp orice problemă ascunsă și îți va schimba piesele deteriorate, iar tu îți vei păstra mașina în stare perfectă de funcționare mai mult timp. Când amâni revizia, această greșeală te poate costa scump mai târziu.

Bagi în marșarier înainte ca mașina să se oprească în loc

Din grabă, mulți șoferi bagă mașina în marșarier înainte ca aceasta să se oprească pe loc. Acest obicei îți uzează mai rapid componentele, iar dacă ai o mașină cu o cutie automată de viteze, transmisia autoturismului se va deteriora în scurt timp.

Dacă îți corectezi la timp micile obiceiuri care scad durata de viață a autoturismului, vei reuși să îl menții în stare bună mai mult timp și să nu cheltui o avere când îl duci în service. În plus, îți vei optimiza consumul și vei scăpa de grija că s-ar putea strica ceva la mașină atunci când pleci la drum lung.
Sursă foto: Shutterstock, Copyright: Aleksandar Malivuk

    Tudor says:

    La punctul 5: Cand stai pe loc si turezi motorul uleiul circula prin tot motorul. Ceea ce afirmati voi este neadevarat. Uzurile apar datorita diferentei de turatie si ungerii incomplete. Mai creste si consumul si cam atat. Cateodata e bine sa-l turezi pe loc, pompa de apa isi mareste debitul si atunci racirea motorului este mai buna.

    Mircea says:

    A schimba uleiul la 8.000 km este paguba programata. Uleiurile moderne au proprietati imbunatatite si pot fi utilizate mult mai multi kilometri fara probleme. La masinile produse in prezent intervalul intre revizii este de cel putin de 20.000 km. Cu ocazia efectuarii reviziei se face si schimbul de ulei.

Adaugă un comentariu