A sasea generatie Mercedes SL: Sport & Light

Mercedes si-a adus aminte ce inseamna literele SL: sport si leicht (usor, in germana) si a schimbat radical a sasea generatie SL.

In premiera pentru un Mercedes modern, SL are o caroserie construita integral din aluminiu, cu doua mici exceptii: structura din spatele rezervorului este din magneziu, iar montantul fata este din otel de inalta rezistenta, din ratiuni de siguranta. Noua caroserie cantareste cu circa 110 kg mai putin decat una conventionala din otel. Astfel, desi a crescut in lungime cu 50 mm pana la 4612 mm si este mai lat cu 57 mm, având 1877 mm, SL500 cantareste doar 1.785 kg, cu 125 kg mai putin decat predecesorul sau, iar SL 350 are 1.685 kg, cu 140 kg mai putin decat vechiul model. 

Motoarele sunt complet noi si dispun de injectie directa. Noul V6 aspirat de 3,5 litri dezvolta 306 CP si 370 Nm si consuma in medie 6,8l/100 km, cu 30% mai putin decat predecesorul sau. In loc de marele V8 aspirat de 5,5 litri a aparut noul V8 bi-turbo de 4,7 litri ce dezvolta 435 CP si 700 Nm (plus 32%). Ambele motoare dispun standard de un sistem start&stop si sunt cuplate la o cutie automata cu 7 trepte 7G-Tronic Plus.

Noul SL are in premiera o suspensie adaptiva standard, iar optional este disponibil sistemul ABC (Active Body Control). Directia electromecanica cu un nou sistem Direct-Steer permite varierea raportului de demultiplicare. 

Cea de-a sasea generatie SL aduce si doua premiere mondiale: un nou sistem de spalare a parbrizului Magic Vision Control, care directioneaza fluidul prin canalele integrate in stergator, si sistemul Frontbass, care utilizeaza spatiul liber din structura de aluminiu din spatele pedalierului ca zona de rezonanta pentru difuzoarele de bass.

Noul model va fi prezentat in premiera mondiala la Salonul de la Detroit, in ianuarie, preturile in Germania, cu TVA-ul local de 19% inclus, fiind de 93.534 de euro pentru SL 350 si de 117.096 de euro pentru SL 500. Ulterior, sunt asteptate versiunile AMG.

Adaugă un comentariu

Articole similare