Michelin a creat anvelopele fără aer! Prima mașină care va fi echipată cu ele

La un summit dedicat mobilității sustenabile, Michelin și General Motors au prezentat un concept prin care speră să revoluționeze industria auto: anvelopa fără aer! Cele două companii o vor testa pe teren în următoarele luni și speră să o introducă pe piață în 2024.

Anvelopa fără aer are și un nume propriu, anume Michelin UPTIS Prototype (Unique Puncture-proof Tire System, adică sistemul unic de anvelope anti-pană). Compus dintr-un schelet de aluminiu învelit în cauciuc compozit și fribră de sticlă, acest pneu elimină riscul de a face vreodată pană, precum și posibilitatea unei explozii.

 

Citește și:

IAR se modifică REGULILE pentru obținerea ITP! Toți ȘOFERII trebuie să știe ASTA

Schimbări MAJORE la Dacia! Ce motoare noi au apărut

COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE

Cum se FURĂ la pompele din România când angajatul benzinăriei îi spune șoferului: Pot să vă ajut?’

Ce MAȘINI BUNE poți să cumperi cu doar 5000 EURO!

 

General Motors anunță că va testa anvelopele fără aer Uptis Prototype în următoarele luni, în Michigan (SUA), pe o flotă de mașini electrice Chevrolet Bolt. Dacă testele vor avea rezultate pozitive, GM și Michelin speră ca pneurile revoluționare să fie scoase la vânzare începând din 2024.

Anvelopa fără aer – avantaje pentru mediul înconjurător

Ținând cont de faptul că autoturismele echipate cu anvelope fără aer nu vor necesita roată de rezervă, acest sistem ar contribui la reducerea cantității de materie primă necesară producției.

De asemenea, ar juca un rol important în limitarea deșeurilor, din moment ce uzura nu ar reprezenta o problemă.

Nu în ultimul rând, GM și Michelin susțin că producția pneurilor Uptis consumă mult mai puțină energie decât în cazul anvelopelor convenționale, astfel că adoptarea pe scară largă a acestui sistem ar prezenta numeroase beneficii pentru mediul înconjurător.

Michelin și-a mai încercat o dată norocul pe acest segment, în 2005, când a prezentat anvelopele fără aer Tweel. Totuși, acestea nu erau practice decât la viteză mică, produceau mult zgomot și nu ofereau o călătorie tocmai confortabilă, per total. Fabricantul francez promite că pneurile Uptis nu se mai confruntă cu aceste probleme.

 

Sursa: gm.com

Adaugă un comentariu