BMW iX și BMW i4 se apropie de debutul oficial în România

În România, modelele 100% electrice BMW iX şi BMW i4 au deja au deja un număr important de comenzi ferme. De asemenea, mare parte din producţia următoarelor luni este deja alocată.

Ambele modele utilizează cea de-a cincea generație a tehnologiei BMW eDrive, unde randamentul noilor motoare este 93%, reprezentând o valoare de top. În acelaşi timp, utilizează mai puţine resurse precum cobalt sau pământuri rare pentru motorul asincron, dar şi celule de baterii care folosesc doar energie din surse regenerabile în procesul de fabricare.

Variantele disponibile la lansare dispun de un motor electric pe puntea faţă şi de un altul pe puntea spate, care împreună produc o putere a sistemului de 385 kW/523 CP la BMW iX xDrive50 şi 240 kW/326 CP la BMW iX xDrive40. Conform WLTP, autonomia maximă variază între 425 km şi 630 km, iar viteza de încărcare la putere maximă este de până la 150 km în 10 minute.

Noul BMW iX xDrive40 este oferit în România la un preț de pornire de 78.838 de euro (cu TVA), fiind poziţionat la un nivel de preţ comparabil cu BMW X5 xDrive40d sau xDrive45e, fără a lua în calcul programul Rabla Plus.

BMW i4 este disponibil în două variante la lansare, iar una dintre ele reprezintă primul automobil BMW M Performance cu un sistem de propulsie electric. BMW i4 M50 dispune de două motoare electrice, iar puterea totală ajunge la de 400 kW/544 CP. BMW i4 eDrive40 combină un motor electric de 250 kW/340 CP cu tracţiunea spate clasică. Autonomia evaluată conform WLTP variază între 520 şi 585 km, în timp ce încărcarea de la o stație de mare putere asigură o autonomie de 164 km în 10 minute de încărcare.

Coupe-ul cu patru uși este propus în România pentru 52.955 de euro (cu TVA) pentru versiunea eDrive40 şi 65.986 de euro (cu TVA) pentru M50. Cu o lansare pe piaţă locală programată pentru finalul lunii februarie 2022, noul model are deja câteva zeci de comenzi ferme pentru România.

“Cu BMW i4 şi BMW iX avem două modele electrice care intră pe segmente deosebit de apreciate. Răspunsul pieţei este unul excepţional – începem deja cu un număr important de zeci de comenzi ferme înainte de lansare. Avem alături de noi o reţea de dealeri care vând automobile electrice de mai bine de cinci ani, au experienţă şi oameni pasionaţi. Estimăm că până la sfârşitul anului aproximativ 20% din vânzările BMW şi 30% din vânzările MINI în România vor fi deja modele electrificate, electrice şi plug-in. Avem produse foarte bune, noi modele importante planificate în perioada următoare şi o reţea puternică. Suntem poziţionaţi pentru a face electrificarea main stream pentru BMW Group în România”, declară Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România.

De asemenea, BMW a organizat o sesiune Q&A cu mai mulți jurnaliști din Europa, în urma căreia am aflat mai multe detalii “picante” despre iX și i4, noile modele 100% electrice din portofoliul bavarezilor.

În primul rând, nemții au fost fermi în exprimare atunci când ne-au dezvăluit că platformele noilor modele sunt complet noi. Până de curând, se credea că noile modele electrice dispun de o versiune puternic modificată a platformei CLAR. Despre acumulator ni s-a spus că este proiectat să reziste pe întreaga durată de utilizare a mașinii. Înălțimea acumulatorului situat în podea este de 110 mm, în timp ce sistemul rulează la o tensiune de 400 V, însă nemții ne-au informat că lucrează la un sistem cu 800 V, asemenea celui de pe Porsche Taycan și Audi e-tron GT.

După cum era de așteptat și, spre deliciul fanilor, oficialii BMW au anunțat că va exista o versiune full M. “Atât timp va exista la lansare versiunea i4 M50 (M Performance), vă puteți aștepta că noi (cei de la BMW) suntem deschiși 100% către o versiune M”. Aceasta va fi anunțată la o dată ulterioară.

În același timp, ni s-a spus despre BMW i4 că dispune de patru moduri de condus. Deja clasicele Eco Pro, Comfort și Sport nu mai sunt o noutate, însă cel mai spectaculos este Sport Boost, mod în care mașina va dispune de încă 68 CP pentru o perioadă de zece secunde. Astfel, puterea totală va fi de 544 CP și cuplul maxim în regim boost va ajunge la 795 Nm. Și nici măcar nu este un model 100% M!

În ceea ce privește modurile de condus ale lui BMW iX, ni s-a spus că, deși mașina dispune de o suspensie pneumatică, nu va avea un mod dedicat pentru terenul accidentat. Tot despre iX am aflat că are o amprentă de carbon redusă cu 45% față de un vehicul convențional. Pentru a realiza aceast lucru, inginerii includ aluminiu reciclat în proporție de 50% în producția mașinii, în timp ce 60 de kilograme de plastic provin din surse reciclate.

Și despre “rinichii” lui iX am aflat câteva lucruri interesante. Aceștia vor fi încălziți pe timp de iarnă pentru a permite sistemelor digitale să funcționeze optim, iar partea exterioară este realizată dintr-un plastic care “se repară singur”. Este vorba de un poliuretan care revine la forma inițială (în cazul unor zgârieturi superficiale), dacă asupra lui este țintit un jet de căldură.

Adaugă un comentariu