BMW M5 Competition: un plus de putere

BMW M5 Competition devine reperul absolut de performanţă al mărcii – este cel mai rapid model în acceleraţiile etalon de 0-100 km/h sau 0-200 km/h, beneficiind de cel mai puternic motor pe care BMW l-a oferit vreodată.

Motorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, cu două turbine cu tehnologie twin scroll, produce acum o putere maximă de 460 kW/625 CP la 6.000 rpm. Cuplul maxim este de 750 Nm şi poate fi experimentat pe un interval foarte larg al turaţiilor – de la 1.800 la 5.800 rpm (adică un interval mai larg cu 200 rpm faţă de versiunea standard a noului BMW M5).

Livrarea puterii automobilului îşi face prezenţa simţită în reducerea timpului de sprint: modelul Competition ajunge de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde. Mai mult, automobilul atinge 200 km/h în 10,8 secunde – cu 0,3 secunde mai repede decât versiunea standard a noului M5.

Noul BMW M5 Competition dispune de un suport al motorului specific modelului, care are un impact notabil asupra calităţilor sale de performanţă. Suportul motorului are caracteristici modificate, iar conexiunea fermă a propulsorului cu structura automobilului are ca rezultat o reacţie şi mai directă a motorului şi transmisie imediată a puterii către trenul de rulare.

Misiunea transferării puterii motorului noului BMW M5 Competition este îndeplinită de transmisia M Steptronic cu opt trepte. Trei moduri diferite, care oferă posibilitatea alegerii unii condus eficient, sportiv sau foarte dinamic, pot fi activate prin intermediul comutatorului Drivelogic de pe selectorul de viteze.

După ce a debutat la versiunea standard a noului BMW M5, sistemul de tracţiune integrală M xDrive transferă în siguranţă la drum puterea sporită a BMW M5 Competition.

BMW M5 Competition este echipat cu o tehnologie a şasiului care se potriveşte perfect cu caracteristicile de performanţă ale motorului său. Unghiul de înclinare mărit al punţii faţă îmbunătăţeşte capacitatea maşinii de a absorbi forţele laterale în virajele rapide. Montarea legăturilor de prindere cu articulaţii cu bile în locul suporturilor de cauciuc a dus la o orientare şi mai precisă a roţilor de pe puntea spate. De asemenea, bara antiruliu spate are un raport de detentă mai mare. Puntea faţă a noului BMW M5 Competition este echipată cu un suport nou proiectat pentru bara antiruliu. Rigidizarea arcurilor faţă şi spate cu 10% în comparaţie cu versiunea standard a noului BMW M5 a produs cursă mai fermă, care are un impact pozitiv şi asupra răspunsului direcţiei.

Adaugă un comentariu