Noul BMW M5 – tracțiune integrală, 600 CP și 305 km/h viteză maximă

Publicat pe 21 August 2017 de Bogdan Barliga

Noul BMW M5 impresionează prin tehnologie şi duce mai departe spiritul sportiv fără să facă, pentru moment, compromisul electric. Ajuns la generaţia cu numărul şase, noul BMW M5 vine cu un impresionant motor V8 şi noul sistem M-xDrive.

Deşi ne aşteptam după lansarea BMW Z4 Concept să vedem o nouă orientare a designului şi la noul BMW M5, constatăm că bavarezii au rămas pe linia consacrată şi nu au vrut să rişte. Față de un Seria 5 normal, M5 propune un pachet mai degrabă cuminte în ceea ce privește modificările elementelor de caroserie.

Noul BMW M5 – dimensiuni

 

Noul BMW M5 are 4965 mm lungime, 1903 mm lăţime şi 1473 mm înălţime. Cântăreşte 1855 kg, oferă un portbagaj de 530 litri şi are un rezervor de 68 litri. Pentru comparaţie amintim că generaţia actuală a lui BMW M5 are 4910 mm lungime, 1891 mm lăţime, 1467 mm înălţime şi o greutate de 1945 kg.

Remarcăm construcția mai ușoară, astfel încât greutatea noului BMW M5 este mai mică cu 90 de kg, beneficiile directe fiind asupra dinamicii și agilității.

Noul BMW M5 – propulsor

 

Noul BMW M5 are sub capotă un propulsor V8 de 4,4 litri care dezvoltă 600 CP și 750 Nm. Accelerația 0-100 km/h are loc în 3.4 secunde, iar cea de la 0 la 200 km/h este realizată în 11.1 secunde. Viteza maximă limitată electronic este de 250 km/h, însă pentru cei care optează pentru eliminarea ei, pragul va fi ridicat la 305 km/h.

Pentru a putea face o comparație, actuala generație a lui BMW M5 are un motor 4,4 litri V8 de 560 CP/680 Nm și poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde, viteza de 200 km/h este atinsă în 13.0 secunde și viteza maximă fără limitare este tot de 305 km/h.

Mai amintim că în 2014 a fost lansat BMW M5 30 Jahre M5' (30 de ani M5) produs într-o serie limitată de 300 de unităţi. Modelul aniversar venea tot cu un motor V8 de 4,4 litri și o putere de 600 CP/700 Nm.

Îmbunătăţirile implementate de ingineri bavarezi asupra noului propulsor includ presiunea de injecţie mai mare, noi turbocompresoare, sisteme mai puternice de lubrifiere şi răcire, dar şi sistem de evacuare modificat, mai uşor şi care generează o interpretare mai clară a acusticii M inconfundabile.

BMW anunță un consum mediu mixt de 10,5 l/100 km și emisii CO2 combinatede 241 g/km

Noul BMW M5 – sistemul M xDrive

 

Noul BMW M5 vine cu sistemul de tracțiune integrală M xDrive care poate fi configurat în modurile 4WD, 4WD Sport și 2WD. Transmisia se face cu ajutorul unei noi cutii M Steptronic cu 8 rapoarte și Drivelogic. Mașina poate fi condusă în modul complet automat sau puterea poate fi exploatată cu ajutorul schimbătorului de viteze și cu padelelor de pe volan.

Aceste moduri pot fi setate împreună cu direcția și suspensia pentru rezultate optime. Astfel, M Servotronic și M Variable Damper Control poat fi setate în parametrii Comfort, Sport și Sport Plus.

În modul 4WD, M xDrive are un reglaj neutru, care se supune controlului optim şi tracţiunii. Acesta este unul din beneficiile particulare pe drumuri care nu sunt perfecte. În acelaşi timp, modul 4WD lasă conducătorul să exploreze capacitatea de performanţă dinamică a noului BMW M5 cu sistemul de control DSC dezactivat.

Noul BMW M5 – interior

 

Orientat spre conducător, cockpitul noului BMW M5 dispune acum de un aranjament şi mai clar datorită panoului de instrumente coborât, cu Control Display de sine stătător. Bordul în stilul M, care dispune de două cadrane rotunde clasice şi ace indicatoare de culoare roşie, găzduieşte şi un vitezometru digital, în timp ce turometrul de pe dreapta include un câmp de avertizare a limitei de turaţii şi lumini pentru schimbări la limita superioară a turometrului.

În centrul setului de instrumente, conducătorul va găsi indiciile pentru selecţia vitezelor, programul de schimbare Drivelogic, modul M xDrive şi reglajul M1/M2, precum şi setările pentru transmisie şi tren de rulare utilizate în acel moment. Când Head-Up Display-ul este activat, informaţiile principale pot fi proiectate pe parbriz astfel încât să apară în câmpul vizual imediat al conducătorului.

Suprafaţa de proiecţie a Head-Up Display de la noul BMW M5 a fost mărită cu aproximativ 70%.

Noul BMW M5 – preț și opțiuni

 

Noul BMW M5 intră la vânzare în primăvara anului 2018 cu un preț de 117.900 euro cu TVA pentru piața din Germania. Alături de o paletă bogată de culori, noul M5 poate fi comandat cu vopseaua Marina Bay Blue Metallic și vine cu jante Orbit Grey pe 19 inchi în echiparea de serie.

Pentru cei care își doresc varianta BMW M5 First Edition prețul crește cu 19.500 euro. Față de varianta standard, First Edition va fi fabricată doar în 400 de exemplare și va fi oferită cu vopseaua BMW Individual Frozen Dark Red Metallic. Actuala generație BMW M5 se vinde pe piața din România cu 107.814 euro.

Noul BMW M5 – video de prezentare

Adaugă un comentariu

Cauta masina