Ce a păţit un şofer după ce a închiriat o mașină din București

Un român care locuiește în Elveția a povestit prin ce a trecut după ce a venit în țară și a închiriat o mașină de la o firmă din București, pentru 10 zile, în intervalul 14-24 iunie 2019.

Citeşte şi:

Mai multe ţări cer interzicerea vehiculelor diesel și pe benzină

Noul examen medical obligatoriu pentru șoferi: Nu-l treci, nu iei permisul

Bărbatul spune că a returnat mașina în aceeași stare în care a primit-o, însă angajații i-au descoperit o „zgârietură inexistentă’ la predare, motiv pentru care i-au blocat suma de 700 de euro, se arată într-un material stirileprotv.ro. Acesta spune că se simte înșelat și a filmat confruntarea cu angajații firmei, în timp ce aceștia îi completau procesul verbal.

“Dacă se întâmplă ceva cu mașina, noi va trebui să încasăm garanția. În maxim 15 zile lucrătoare, masina se va duce la service, se vor face actele plus devizul. Vi se vor trimite și dumneavoastră, plus restul de bani. Cu actele vă puteți recupera banii” afirmă angajatul firmei de închirieri. Metoda prin care clientul este înşelat devine clară: sunt inventate pagube şi se reţin sumele depuse garanţie.

Cum ne ferim de acest tip de înşelătorie practicat de unele firme de închiriat maşini

Atunci când închiriezi o mașină cauți cel mai mic preț de închiriere. Unele companii folosesc acest fapt pentru a întinde clientului o capcană. Această practică este perceperea unei garanții neobișnuit de mare și reținerea ei în mod nefondat de către firma de închirieri.

Cum funcționează schema?
Clientul este atras prin promisiunea unui preț/zi foarte scăzut, dar i se blochează o garanție nejustificat de ridicată față de valoarea mașinii.
La predare se identifică tot felul de pretexte, de cele mai multe ori injuste, pentru a opri garanția, aşa cum a păţit şi românul din Elveţia care a apelat la firma din Bucureşti.
Ce pot face clienții?
Înainte de a prelua maşina cel mai bine e să facă mai multe fotografii ale acesteia pentru a le prezenta companiei. Apoi cel mai important este să evite capcana unui preț mic pe zi de închirere auto și să verifice costurile totale ale închirierii, de la garanții pâna la taxe suplimentare.
Nu în ultimul rând, mai ales atunci când intuiesc un client banuieşte că ceva este suspect, trebuie să verifice cu atenție starea mașinii la predarea de către firma de închirieri auto și la primirea ei după perioada de închiriere, să nu semneze procesul verbal decât dacă are certitudinea că este corect și să păstreze copia acestuia cel puțin 6 luni.
Adaugă un comentariu