Completare la seria germană dedicată temei clasice (motor față, tracțiune spate): Mercedes-AMG GT 43 Coupé, tentația cu 4 cilindri.

Altădată am fi comentat defavorabil cu privire la configurația motorizării lui Mercedes-AMG GT 43 Coupé, în sensul că, fără minimum șase cilindri, nu prea poți să vorbești despre sportivitate premium-GT. Ajunși în 2024, ne bucurăm sincer că, indiferent de numărul de cilindri, se mai fabrică automobile asimilabile segmentului pomenit mai sus. Dincolo de aceasta, Mercedes-AMG GT 43 Coupé mizează din plin pe tehnică avansată având caracter exclusiv și se prezintă respectabil la capitolul performanțelor.

Cel puțin, așa ne vine să spunem despre un automobil al cărui grup motopropulsor furnizează 421 CP la 6750 rpm și are o caracteristică de cuplu care își atinge valoarea maximă de 500 Nm pe palierul de turație cuprins între 3250 și 5000 rpm. Bineînțeles, aceste cifre sunt spectaculoase în sine, dar cu atât mai mult ele sunt impresionante când vorbim despre patru cilindri și o cilindree de numai 2,0 litri. Să nu uităm, motorul respectiv poartă semnătura AMG.

Categoric, prestațiile notate mai devreme nu puteau fi obținute fără supraalimentare turbo și fără efecte „boost' de natură electrică. Unitatea starter-generator antrenată prin curea vine să contribuie în momentele de solicitare maximă și pentru un interval de timp limitat cu 14 CP. O altă contribuție determinantă în dinamica mașinii vine din partea turbocompresorului electrificat – o inovație dezvoltată în cadrul disciplinei sportive a Formulei 1. Astfel, pe axul turbocompresorului este integrat un mic motor electric (lățime 4 cm) al cărui scop este să elimine întârzierile de tip turbo-lag la începutul accelerațiilor și să îmbunătățească implicit caracteristica de cuplu în plaja inferioară de turație a motorizării AMG.

Să nu trecem cu vederea nici că grupul motopropulsor are, de fapt, o configurație de tip mild-hybrid care funcționează la tensiunea de 48V, cu un motor electric integrat la nivelul transmisiei, alături de cutia de viteze AMG Speedshift MCT 9G (unde MCT vine de la Multi-Clutch Transmission).

Astfel dotat, Mercedes-AMG GT 43 Coupé 2025 este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,6 s și să ruleze cu viteza maximă de 280 km/h. Performanțele respective și comportamentul dinamic rafinat sunt favorizate de elementele aerodinamice avansate și de tehnica sofisticată a suspensiei. Pachetul AMG Dynamic Plus aduce mașinii un accent semnificativ de acuratețe și eficiență avansată.

Adaugă un comentariu

Articole similare