Concursul de Eleganţă Sinaia 2019 – Ce mașini de epocă s-au impus în competiție

Weekendul trecut, 35 de mașini clasice s-au reunit în cadrul celui mai important eveniment dedicat automobilelor de epocă: Concursul de Eleganță Sinaia 2019, organizat pe Platoul Castelului Peleş. Marele premiu i-a revenit unui Aero 30 Roadster din 1936, care i-a aparținut în trecut Regelui Mihai.

Vehiculele au concurat în opt categorii diferite, lupta fiind strânsă în fiecare caz. Organizatorii de la Retromobil Club România au acordat următoarele trofee: „Antebelice Sedan’, „Antebelice Cabriolet’, „Postbelice Sedan’, „Postbelice Cabriolet’, „Postbelice Coupe’, „Legende de mic litraj’, „Automobile de competiție’ și „Fabricat în România’. Lista juraților a bifat mai multe nume sonore din industria auto, precum designerul BMW Alexey Kheza sau jurnalistul auto american Jackie Jouret.

 

Citește și:

Cum a vrut şoferiţă din Prahova să-i fraierească pe polițiștii care o amendau!

CEA MAI TRISTĂ VESTE: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher!

Fă ASTA să-ți răcești rapid mașina încinsă de soare! Durează 2 minute

 

Deținut în prezent de Hani Christian, fostul Aero 30 al Regelui Mihai s-a impus în categoria „Antebelic Cabriolet’, dar a plecat acasă și cu marele premiu al competiției: Best of Show.

Autoturismul i-a fost oferit Majestății Sale pe vremea când acesta avea doar 16 ani, fiind un cadou din partea președintelui Cehoslovaciei, Edvard Benes.

În continuare, să vedem care au fost câștigătorii acestei ediții a Concursului de Eleganță Sinaia 2019, în fiecare categorie:

  • Antebelice Cabriolet: Aero 30 Roadster (1936), al lui Hani Christian;
  • Antebelice Sedan: Fiat 501 (1924), al lui Muncean Mircea Gheorghe;
  • Postbelice Cabriolet: Mercedes 190 SL (1959), al lui Zhelev Anghel;
  • Postbelice Coupe: Buick Riviera (1967), al lui Andronic Andrei Constantin;
  • Postbelice Sedan: GAZ M21 Volga (1962), al lui Silistraru Gheorghe;
  • Legende de mic litraj: BMW Isetta 300 (1959), al lui Flueraru Andrei;
  • Automobile de competiție: De Tomaso Pantera Gr. IV (1972), al lui Ghigea Cătălin Cedric;
  • Fabricat în România: Oltcit Club (1982), al lui Oprea Daniel.

 

Altă prezență impresionantă la Sinaia a fost un BMW 327 Cabriolet din anii 30, cu o istorie zbuciumată. Aceasta i-a aparținut inginerului și arhitectului Eduard Ecker, care în 1969 a plecat din țară, cu destinația Germania. Obosit și neatent la drum, în timp ce străbătea o pădure austriacă, șoferul pierde controlul autoturismului și se izbește de un copac. Ecker a scăpat nevătămat și a ales să nu repare niciodată caroseria mașinii, pentru a păstra amintirea aventurii sale. Mai multe detalii despre acest BMW 327 Cabriolet puteți citi aici.

Poți urmări fotografiile făcute de noi la Sinaia aici și aici (Instagram).

Sursa foto: Dragoș Savu pentru Retromobil, Ciprian Mihai pentru BMW Group România

Adaugă un comentariu