Dacia ar putea lansa un SUV hibrid, pentru a se alinia reglementărilor UE privind poluarea

Dacia se vede nevoită să-și regândească strategia, pentru a se alinia standardelor drastice impuse de UE privind emisiile de CO2. Noile limite intră în vigoare în 2020, iar Dacia ar putea lansa un SUV hibrid pentru a le putea respecta.

Cu toate că Dacia se poate lăuda cu două dintre cel mai des înmatriculate modele din Europa (Sandero și Duster), dar și cu cea mai mare creștere a cotei de piață în plan european, viitorul nu pare tocmai roz pentru constructorul din Mioveni. Analiști de la Bloomberg avertizează că Dacia poate deveni „o frână” pentru Renault, în contextul noilor reglementări UE privind poluarea.

 

Citește și:

O șoferiță acuză: Am plătit pentru 50 litri de benzină, deși rezervorul mașinii are doar 45

Țeapă pe autostradă! Cum îi păcălesc hoții pe șoferi, în drum spre Constanța

 

Autoturismele comercializate în Europa începând din 2020 trebuie să se conformeze unor standarde mai stricte de emisii de CO2, altfel producătorii se vor alege cu amenzi usturătoare. Potrivit analiștilor, dacă Renault nu ajustează modelele din portofoliul său, ar putea primi anul viitor amenzi de până la 450 milioane de Euro, adică aproximativ 17% din profitul anticipat pentru 2020.

Cu toate acestea, revizuirea mașinilor Dacia pentru a se încadra în noile limite de noxe ar putea scădea profitabilitatea acestor vehicule.

Surse anonime parafrazate de Agerpres susțin că Dacia ar putea depăși aceste obstacole prin lansarea unui SUV hibrid, în viitorul apropiat, cu scopul reducerii emisiilor de CO2. Olivier Murguet, șeful vânzărilor la Renault, sugerează aceeași abordare: „Este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor“.

Jean-Christophe Kugler, directorul operaţiunilor Renault în zona Eurasia, declara în 2017 jurnaliștilor englezi că introducerea vehiculelor electrice în oferta Dacia nu va afecta poziționarea brandului: „Vom rămâne șocant de accesibili financiar”. Acest lucru ar fi posibil „împrumutând” tehnologia celorlalți membri ai Alianței Renault-Nissan.

 

Sursa: Agerpres

Adaugă un comentariu