De necrezut și de nerecunoscut! Cum arată Transfăgărășan în luna februarie!

vezi galeria foto

Supranumit Bulevardul Carpaților’, Transfăgărășan, șoseaua care leaga Curtea de Arges de Sibiu, este de departe cel mai spectaculos drum din România și unul dintre cele mai spectaculoase din Europa.


Pe timp de iarnă, zona montană înaltă a DN7C este închisă circulației rutiere de la 1 noiembrie și până la 30 iunie. Puțini sunt cei care au acces pe această șosea în anotimul rece.

Ai grijă pe cine deranjezi’ în trafic! Polițiștii circulă cu mașini neinscripționate! Uite ce a pățit un șofer din Ploiești! | VIDEO

Incredibil! Cum se fură la pompele din România când angajatul benzinăriei îi spune șoferului: Pot să vă ajut?’

În această perioadă a anului, şoseaua este complet acoperită de zăpadă, cu greu se mai pot observa câteva semne de circulaţie sau podurile de peste văi. Astfel, Transfăgărășan este aproape de nerecunoscut.


Cum a fost construit Transfăgărășan?

Povestea drumului a început la inițiativa lui Ceaușescu în urmă cu mai bine de 35 de ani. Speriat de invazia Cehoslovaciei din 1968 de către trupele sovietice și ușurința cu care puteau fi blocate sau atacate trecerile existente între Transilvania și Muntenia, Ceausescu a grăbit construirea Transfăgărășanului’.

Militarii au fost şi cei care au lucrat cel mai mult, din martie 1970, până în septembrie 1974, la acest drum, iar eforturile au fost consistente. Cifrele oficiale arată că în acești patru ani, 40 de militari au sfârșit sub stânci, dar se pare că numărul morților este mult mai mare. Lucrătorii de atunci care mai sunt acum în viață spun astăzi cifre mai mari, care ajung până la câteva sute de vieți omenești pierdute.


Cum arătau reclamele la PECO în comunism

Planul ascuns al lui Nicolae Ceaușescu: Voia să meargă cu mașina pe sub București

Drumul s-a săpat în sâncă, dar inginerii au avut ca obiectiv și consolidarea versanţilor sau devierea râurilor. La Transfăgărășan s-a lucrat până în 1980, deși drumul efectiv se terminase în 1974.


Inaugurat în 1974

În 1974, o dată cu inaugurarea oficială a drumului, s-au ridicat și inaugurat două monumente închinate militarilor care au contribuit inclusiv cu viața lor la construirea Transfăgărășanului.

În urmă cu un an, CarsRoute a realizat un top al celor mai frumoase drumuri din lume, în functie de cât de provocatoare sunt (fapt stabilit de numărul si dificultatea virajelor), dar și de peisajul menit să taie respirația turiștilor. Transfăgărășan a ieșit pe primul loc.

Foto: europafm.ro

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE