Debut pentru cea de-a opta generație BMW Seria 5, sedanul care ne aduce în mare viteză viitorul!

Cea mai plăcută surpriză este să nu ai surprize – totul să fie la nivelul așteptărilor sau peste. Dar reprezintă lansarea noii generații BMW Seria 5 o surpriză? Oarecum, pentru că a venit la numai 6 ani de la lansarea celei de-a 7-a generații BMW Seria 5 (2017). Aceasta încă defila în prezent cu șarm și grație la cele mai înalte cote, ca o vedetă incontestabilă a clasei mari.

BMW ne-a pus acum în fața materializării unei bine-cunoscute expresii: „mai binele' este dușmanul „binelui'. Cam așa arată o perspectivă sumară asupra înlocurii de generații intervenite la nivelul Seriei 5. Dacă la generația a 7-a multă lume a fost de părere că BMW ne-a oferit un fel de Seria 7 mai mic, acum, odată cu apariția celei de-a 8-a generații BMW Seria 5, se pare că diferențierea stilistică dintre „cinciar' și „șeptar' a fost tratată cu mai mare atenție.

Designul noii Serii 5 are acel plus sesizabil de dinamism care a personalizat evident generațiile precedente, până să intervină nota de masivitate observată la generația a 7-a. Altfel, cei care și-ar fi dorit ca noua Serie 5 să le ofere în materie de tehnică și echipare ceea ce au văzut deja la relativ recent lansata Serie 7, nu vor fi dezamăgiți.

Pentru prima oară în istoria dinastiei BMW Seria 5, sedanul german de clasă mare este propus și într-o variantă cu propulsie 100% electrică: BMW i5. Dincolo de această premieră, avem de menționat și o aniversare: BMW Seria 5 a aniversat 50 de ani de la lansarea primei generații (1972). Fabricația sa se va desfășura în uzina bavareză de la Dingolfing (cea mai mare uzină europeană a mărcii), acolo unde în 1973 a început și fabricația generației  BMW Seria 5/E12.

Faptul că noul BMW Seria 5 pare mai puțin masiv decât predecesorul său este cu atât mai meritoriu cu cât dimensiunile sale exterioare sunt discret mai mari: lungimea a crescut cu 86 mm, lățimea a crescut cu 33 mm, iar înălțimea are cu 35,5 mm mai mult, toate acestea pe fondul unei măriri a ampatamentului cu 20 mm.

În interior se face remarcat așa-numitul BMW Display curbat, care oferă o grafică nouă și răspuns optimizat la atingere. Softul BMW Operating System 8.5 cu QuickSelect ar trebui să pună foarte bine în valoare potențialul sistemului multimedia. Marele ecran panoramic integrează o zonă dedicată instrumentelor de bord, având diagonala de 12,3 inci, și una dedicată infotainmentului, cu diagonala de 14,9 inchi.

La vairantele BMW 530i și 530i xDrive întâlnim motorizări TwinPower Turbo de 2,0 litri cu patru cilindri (255 CP), în timp ce versiunile 540i dispun de propulsoare cu 6 cilindri și cilindree de 3,0 litri (375 CP). Bineînțeles, oferta ilustrează convingător tendința electrificării prin variante hibride și prin versiunea electrică BMW i5. La vârful ofertei electrificate găsim nava-amiral BMW i5 M60 xDrive (601 CP).

taguri
Adaugă un comentariu