Drum expres spre Moldova: Noi planuri pe hârtie

A fost desemnat proiectantul tronsonului de drum expres de 110 km între Focșani și Bacău, care va face parte din viitoarea magistrală de mare viteză Siret Expres (DX5) care va lega Bucureștiul de granița cu Ucraina prin Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și Siret.

Câștigătoarea licitației este compania Consitrans, care a propus un preț de circa 20 de milioane de lei pentru realizarea proiectului și a studiului de fezabilitate pentru tronsonul Focșani-Bacău. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după soluționarea tuturor contestațiilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. Pentru celelalte 3 tronsoane ale drumului express, respectiv Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani și Bacău – Pașcani, nu au fost depuse contestații în termenul legal după anunțarea câștigătorilor, potrivit Companiei de Autostrăzi.

Realizarea contractului presupune elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drum de mare viteză care leagă municipiul Focșani de municipiul Bacău, inclusiv conexiunea cu drumul de mare viteză Buzău – Focșani, cu Varianta de Ocolire a municipiului Bacău și cu drumul de mare viteză Bacău – Pașcani. Lungimea estimată a tronsonului de drum este de 110 km.
Legătura de mare viteză între Muntenia și Moldova pe ruta Ploiești- Pașcani ar urma să aibă o lungime estimată de 329 de km, iar soluția finală – drum expres sau autostradă – va fi adoptată în cadrul pregătirii documentației – studiul de fezabilitate și proiectul tehnic.
Drumul de mare viteză va avea menirea să preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori a traficului din Moldova și care în prezent se desfășoară pe DN2, unul dintre cele mai periculoase drumuri naționale după numărul de accidente. Acesta are doar o  câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat, care este folosit adesea de către șoferi drept a doua bandă de circulație.
Adaugă un comentariu