Fiat a prezentat planurile de revitalizare ale marcilor Alfa Romeo, Maserati

Fiat va investi 55 miliarde euro pentru a transforma Alfa Romeo, Maserati si Jeep in marci globale si vrea sa isi dubleze profitul in urmatorii 5 ani.

Seful Grupului Fiat Sergio Marchionne vrea sa creasca vanzarile cu 61% pana la 7 milioane de vehicule in 2018. Marchionne a prezentat tintele sale in cadrul unei conferinte desfasurate la

Punctele importante ale planului Fiat Chrysler pentru urmatorii 5 ani

 Planul lui Marchionne are cinci puncte importante:

–         Expansiunea segmentului premium

–         Reorientarea brandului Fiat in afara Europei in special in America latina si China.

–         O crestere de trei ori a vanzarilor marcii Jeep.

–         Reducerea costurilor prin utilizarea a doar trei platforme.

–         Eliminarea datoriei de 9,7 miliarde euro.

 Si acum iata pe rand detalii despre fiecare marca.

Fiat
Vanzarile Fiat vor creste de la 1,5 milioane in 2013 la 1,9 milioane unitati in 2018. Vanzarile europene ale lui Fiat vor ramane la nivelul de 700.000 unitati pana in 2018 inclusiv, din cauza faptului ca marcile de volum vor suferi in continuare in Europa. In schimb, in brazilia, Fiat vrea sa ramana numarul 1.

Jeep
Vanzarile globale vor creste de la 1 milion unitati in 2014 la 1,9 milioane pana in 2018. Productia lui Jeep se va desfasura in 10 uzine din 6 tari inclusiv Brazilia si China, pe langa uzinele actuale din SUA.

Chrysler
Vanzarile globale ale lui Chrysler vor creste de la 350.000 unitati in 2013 la 800.000 pana in 2018.

Dodge
Vanzarile Dodge in SUA vor creste de la 596.300 in 2013 la 600.000 in 2018.

Alfa Romeo
Alfa Romeo are cele mai ambitioase planuri planuind o crestere de la doar 74.000 unitati in 2013 la 400.000 in 2018. Alfa va lansa 8 modele noi intre finalul lui 2015 si 2018. De asemenea, Alfa vrea sa vanda 150.000 unitati in SUA dupa ce a revenit dupa mult timp pe aceasta piata.

Maserati
Vanzarile Maserati vor creste de la 15.400 in 2013 la 75.000 in 2018, astfel ca veniturile se vor mari de la 1,7 miliarde euro in 2013 la nu mai putin de 6 miliarde de euro in 2018. Seful lui Maserati promite un profit cu doua cifre pentru intregul plan Maserati.

Ferrari
Marchionne a confirmat din nou ca Ferrari nu a dorit sa mareasca productia peste 7000 de exemplare anual pastrand astfel exclusivitatea si unicitatea marcii.

 

Reconstruirea marcii Alfa

Fiat vrea sa investeasca 5 miliarde euro pana in 2018 in reconstructia marcii Alfa Romeo prin lansarea de 8 noi modele si cresterea vanzarilor de peste 5 ori.

Alfa va dezvolta o noua platforma cu tractiune spate (optional si cu tractiune integrala) despre care Auto Bild Romania a scris pe larg in AB 8/2014. Pe aceasta noua platform, Alfa vrea sa produca 400.000 de unitati si toate modelele vor fi construite in Italia urmand a fi lansate incepand cu finalul lui 2015 cand va aparea un nou model de clasa medie – succesorul lui Alfa 159 care se va numi foarte probabil Giulia.

De asemenea, modelul MiTo nu va mai avea un successor.

Maserati va creste productia la 75.000 de unitati si va oferi o gama de 6 modele inclusive un model sport pe baza lui Alfieri, prezentat sub forma de concept la Geneva.

Sergio Marchionne a declarat ca ramane la carma lui Fiat pana la indeplinirea acestui plan, in 2018, cu doi ani mai mult decat anuntase initial in ianuarie 2014.

 

Adaugă un comentariu