Honda X-ADV 750: Nu judeca niciodată o carte după copertă!

Cu toții am întâlnit, fără îndoială, expresii precum “Aspectul poate fi înșelător” sau “Nu judeca niciodată o carte după copertă”. Honda X-ADV 750 este un exemplu perfect în cazul acesta. Este o motocicletă în toată regula, care arată ca un maxi-scuter, dar sub ambalajul robust și elegant se află performanța unei motociclete de greutate medie, cu motor de 58 CP, 2 cilindi în 4 timpi și care vine echipată cu celebra cutie automată de la Honda.

Mi-am propus de la început să fiu cât se poate de deschis, însă în ziua în care am făcut cunoştinţă cu noul X-ADV 750, am fost și eu la rândul meu sceptic, mai ales că am decis ca orice pasionat de două roţi atunci când îşi cumpără o motocicletă nouă să merg pe Transfăgărășan. Pe durata călătoriei care s-a întins pe 600 km (dus-întors), am reuşit să testez toate modurile de condus, inclusiv modul RAIN, pentru care nu eram în totalitate pregătit din punct de vedere vestimentar, vară fiind, am decis să nu iau mesada de ploaie. Sunt convins că nu doar mie îmi place extrem de mult senzația de libertate de care ai parte atunci când aerul te cuprinde cu presiune.

Extrem de dinamic şi confortabil inclusiv pentru pasager, exploratorul nostru s-a comportat exemplar pe curbele oferite de „cel mai spectaculos drum din România’, o ambiţie costisitoare a fostului lider comunist din teama că România ar fi următoarea ţintă a URSS. Am deviat un pic de la subiect să fim în trend cu situaţia actuală din Est, dar nu am uitat de experienţa unică oferită de cutia automată cu 6 trepte testată 80% în modul de condus SPORT. Nu am fost însă prea încântaţi de confortul oferit de amortizoare la cursă lungă.

Ce avem nou?

Noul model de X-ADV primeşte actualizări pentru motor prin resincronizarea supapelor şi a evacuării, spaţii de depozitare mai generoase, echiparea cu priză USB şi posibilitatea conectării unui telefon mobil inteligent la noul afişaj TFT de 5 inchi, Smart Key.

Motorul bicilindru paralel cu 8 supape SOHC primeşte 3 kW plus Throttle by Wire, care creează armonie între unghiul clapetei, aprindere şi combustibil, permite cele patru moduri de condus RAIN, STANDARD, GRAVEL şi SPORT. Prin noile ajustări scăpăm destul de repede de vitezele 1-3 şi observăm o trecere mai lentă în vitezele 4-6.

Jantele fără camera cu spiţe de 17 inchi față, 15 inchi spate par să meargă pe oriunde, atât pe drumurile aglomerate din oraşe, cât şi pe zonele acoperite cu pietriş, iar cu nişte cauciucuri adecvate cred că am putea să-l testăm şi mai extrem.

Farurile duble cu LED sunt reproiectate, au acum și lumini de zi (DRL) care se adaptează automat la intensitatea luminii ambientale.

Sus pe şa şi mâna în acceleraţie

Centrul de greutate poziţionat destul de jos face ca hibridul să pară destul de uşor de manevrat, doar că are aproximativ 250 kg dacă punem şi un plin de benzină. Urcarea în şa nu pot spune că este uşoară ţinând cont că au modificat înălţimea de la 790 mm la 820 mm. Poziţia în scaunul reconturat se apropie şi mai mult de un maxi-scuter şi face călătoria prin jungla urbană destul de plăcută, dar te gândeşti de două ori înainte să o duci pe un circuit. Să nu uităm şi de parbrizul ajustabil care aduce un plus de confort la viteze mai mari. Deoarece am călătorit mai tot timpul în modul SPORT, am încercat să găsesc cel mai optim mod de intrare în viraje, cutia automată fiind un pic imprevizibilă. Ajustarea vitezelor din padele poziţionate în partea stângă a ghidonului este recomandată cel puţin o perioadă până intri în armonie cu motocicleta. Am urmărit cu atenţia dacă DCT-ul nostru schimbă vitezele în curbă, însă se păstrează ferm până revine în poziţie verticală, moment în care decide ce treaptă se încadrează.

Spaţiu de depozitare generos

Momentul acela când ridici şaua şi realizezi că îţi poţi depozita elementul cel mai important de protecţie te face să priveşti în gol şi să îţi aduci aminte cum te strecurai în lift la birou cu rucsacul în spate şi casca în mână, la întrebările retorice ale colegilor „Ai venit cu motorul?’ – „Nu, este masca mea de COVID’. Acum te simţi invizibil, doar freza turtită poate te mai trădează, deoarece în portbagajul mărit la 21 de litri poţi depozita o cască integrală sau modulară.
Să nu mai spunem de micile spaţii de sub ghidon, de posibilitatea adăugării genţilor laterale şi a top case-ului, serios, nu te poţi plânge de spaţiu.

Consum

Emoţii am avut cu rezervorul de 13,2 litri, care nu părea să aibă o capacitate potrivită pentru astfel de aventură. Cu toate acestea am înregistrat un consum mixt de 3,9 l/100 km, exceptând cei 100 km petrecuţi pe autostrada A1 (Bucureşti – Piteşti), care au influenţat valorile afişând un consum de 4,8 l/100 km. În concluzie putem să ne bazăm pe carburantul din rezervor aproximativ 300 km.

Date tehnice

• Tip motor SOHC- 2 cilindri, 4 timpi • Capacitate motor 745 cmc • Cutie de viteze Automată cu 6 trepte, transmisie cu dublu ambreiaj Putere 58,6 CP /69 Nm • Înălţime 820 mm • Consum mixt 3,6 l/100 km • Volum rezervor 13,2 l

Moduri de condus (Throtle by wire)

STANDARD: Funcţionează într-un mod optim la jumătatea setărilor
SPORT: Reduce intervenţia HSTC
RAIN: Domoleşte setările pentru a compensa adrenalina
GRAVEL: Oferă putere maximă şi scade acţiunea HSTC şi ABS
USER: Customizezi modul de condus în funcţie de aplicabilitate

Traseu parcurs

  

Adaugă un comentariu