Mazda la centenar: istoria producătorului nipon, într-un minut (VIDEO)

Mazda a împlinit 100 de ani, motiv cu care a pregătit o serie de evenimente speciale de-a lungul anului.

Citește și:

Record: Cel mai rapid hypercar din istorie atinge 490 km/h

Acesta este cel mai scump drift din istorie (Video)

File de istorie: Mercedes-Benz CLK GTR

File de istorie: Mercedes AMG 190 E 2.5-16 Evolution II

Mazda MX-30 – cât costă în România primul model electric al producătorului nipon

Mazda este cel mai recent intrat membru în clubul centenarilor, moment marcat ca atare printr-un eveniment ceremonial desfășurat la sediul din Hiroshima.

Acesta a fost primul dintr-o serie de celebrări pe care Mazda le va oficia pe parcursul lui 2020, și despre care reprezentanții mărcii s-au abținut să dea mai multe detalii deocamdată. Tot ce știm în acest moment este că următorul eveniment special va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva, din luna Martie a acestui an.

Cu toate că istoria Mazda începe în anul 1920, primul automobil – Mazda-Go – apare abia în 1931. În tot acest timp, producătorul nipon a asamblat mașinării cu specific utilitar. Producția de autoturisme a fost sistată la finalul anilor ’30 din cauza celui de-al doilea război mondial; anul care marchează cel mai bine relansarea Mazda ca producător de autoturisme este 1960, odată cu debutul lui R360.

Imediat după – bine, poate nu chiar imediat după, ci un an mai târziu – niponii încep să lucreze la motorul rotativ, una dintre minunile universului auto și o semnătură definitorie pentru Mazda. În 1968, Cosmo Sport 110S (primul model de serie cu motor Wankel din lume) iese pe porțile fabricii.

Iar când spunem „motor rotativ', ne gândim automat la trei nume: 787B, RX-7 și RX-8. Primul dintre ele este cel care și-a făcut loc în clubul câștigătorilor la Le Mans 24h (în 1991) și este totodată una dintre mașinile cu cel mai frumos sunet de motor din lume. Al doilea este un coupe sportiv care a cucerit o lume întreagă, iar RX-8 a fost ultima creație Mazda care să folosească motorul rotativ.

Sigur, Mazda nu înseamnă doar asta: tot ei sunt și creatorii celui mai popular roadster din lume, MX-5, care a ajuns la a patra generație fără să-și fi schimbat câtuși de puțin caracterul definitoriu.

Adaugă un comentariu