60.000 de unități Mercedes-Benz, rechemate în service. Software-ul lor ar putea frauda testele de emisii

Potrivit presei germane, Daimler va trebui să recheme în service 60.000 de autoturisme diesel Mercedes-Benz, pe care autoritățile le suspectează de fraudarea testelor de emisii.

Potrivit publicației Bild am Sonntag, Ministerul Transporturilor din Germania le-a cerut oficialilor Daimler să recheme în service aproximativ 60.000 de unități Mercedes-Benz, pentru a verifica dacă software-ul lor într-adevăr manipulează rezultatele testelor de emisii de CO2.

Concret, modelul pe care autoritățile îl au în vizor este SUV-ul Mercedes-Benz GLK 220, produs în perioada 2012-2015.

 

Citește și:

ŢEPE URIAȘE cu maşini SECOND din Germania! Citeşte ca să nu plângi după BANI în arestul Poliţiei

CEA MAI TRISTĂ VESTE: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher!

Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist

Milioane de ŞOFERI fericiți! Se dă LEGE pentru ieftinirea benzinei! De când se aplică

Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie

 

Nu se cunosc detalii cu privire la modul precis în care software-ul ar falsifica rezultatele testelor de noxe, dar jurnaliștii publicației Bild am Sonntag scriu că Mercedes-Benz GLK 220 obține calificativ pozitiv doar dacă este activată o anumită funcție.

Ministerul Transporturilor le-a transmis vineri celor de la Daimler solicitarea de a rechema în service autoturismele respective, însă reprezentanții companiei au anunțat că vor contesta decizia. Cu toate acestea, Daimler intenționează să colaboreze cu autoritățile pentru a lămuri situația.

Potrivit aceleiași surse, Ministerul Transporturilor plănuiește să își extindă investigația și asupra altor modele din portofoliul constructorului auto.

Volkswagen a recunoscut în 2015 că, în perioada 2005-2015, a echipat numeroase mașini cu un software care „trișează” la testele de poluare a motoarelor diesel, astfel încât emisiile să se încadreze în parametri legali. Se estimează că, la nivel mondial, aproximativ 11 milioane de autoturisme au fost dotate cu acest sistem, iar România este pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește remedierea mașinilor din scandalul Dieselgate.

 

Sursa: Automotive News Europe / Sursa foto: Daimler Media

Adaugă un comentariu