Unic în lume: acest Mercedes-Benz ascunde sub capotă un motor rar de BMW

BMW și Mercedes sunt rivali pe foaie, însă cineva s-a gândit să treacă peste aceste stereotipuri și să creeze asocieri la care nimeni nu s-ar fi gândit.

Citește și:

Mercedes-Benz Clasa E primește un facelift subtil și versiuni plug-in hybrid

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow – inspiraţie din trecut pentru viitor

Viață scumpă: kitul pentru McLaren 675LT costă, second-hand, cât un BMW Seria 4 nou

BMW renunță la 50% dintre motorizări începând din 2021

BMW i8 iese din producție, dar nu înainte de a stabili un record

Dacă este să întrebi pe cineva care este marca preferată dintre Audi, Mercedes-Benz și BMW, foarte puțini îți vor da un răspuns care să includă mai mult de o opțiune.

Cele trei entități automobilistice din Germania — marea Triadă — sunt rivali pe foaie, fiecare dintre ele remarcându-se prin atribute specifice și oferind pachete bine croite pe nevoile fanilor.

Așa că ideea de a pune, de exemplu, un motor de BMW sub capota unui Mercedes-Benz nu este prima care-ți vine în minte atunci când te gândești la cele două branduri. Însă cei de la Hartge au ajuns să o facă.

Specialitatea atelierului de tuning german era să îndese motoare specifice modelelor mai mari (Seria 5) în modele mai mici (Seria 3). Pe lângă asta, Hartge exploata pe cât posibil ansamblul de propulsie prin modificarea motoarelor și a sistemului de evacuare.

Atunci când au văzut sedanul W124 de la Mercedes-Benz — specialiștii de la Hartge s-au întrebat oare ce ar fi dacă ar pune pe un șasiu atât de potent un motor de la un BMW? Nu de alta, dar asta era specialitatea lor. Zis și făcut! Astfel, au luat unitatea L6 M88 de la BMW și i-a mărit capacitatea de la 3.453 la 3.535 cmc; pistoanele au fost, evident, înlocuite. S-a lucrat și la raportul de compresie, pentru a obține mai multă putere. Rezultatul final: 325 de cai-putere. Pachetul a fost completat de o suspensie sport semnată de Bilstein. În cazul în care M88 nu îți sună cunoscut: a echipat modelele M1 și M635 CSi.

Unicatul a strâns câteva zeci de mii bune de kilometri (131.000, mai precis) și, conform descrierii de pe site-ul RM Sotheby’s (acolo unde este momentan listat) i-ar prinde bine o recondiționare. Nu este afișat prețul, însă ceva ne spune că, prin tot ceea ce reprezintă, acest Mercedes-BMW nu este ieftin.

Adaugă un comentariu