Noul Citan este ultimul van din portofoliul Mercedes-Benz care va utiliza motoare cu ardere internă

Iată că sfârșitul motoarelor termice se apropie și în cazul autovehiculelor comerciale. Odată cu lansarea noului Mercedes Citan, oficialii din Stuttgart au anunțat că reprezintă ultimul lor proiect de vehicul nou cu motor cu ardere internă din lumea LCV.

„Sprinter și Vito ne reprezintă cu succes în segmentele de autovehicule comerciale de dimensiuni mari și mijlocii. Iar noul Citan din segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni mici ne va completa portofoliul. A fost complet reproiectat de către profesioniști pentru profesioniști. De la designul său unic la caracteristicile sale de conducere, ca să nu mai vorbim de sistemele sale de siguranță și conectivitate, noua generație Citan are ADN-ul specific Mercedes-Benz,” spune Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans. „În același timp, Citan este și ultimul proiect de autovehicule noi pentru clienții comerciali de la Mercedes-Benz Vans care utilizează un motor cu ardere internă. Toate autovehiculele viitoare vor fi disponibile exclusiv cu o unitate electrică. Un pas logic al acestei electrificări consistente este, astfel, noul eCitan.”

 

Capacitatea de încărcare a noulul Mercedes Citan este de până la 2,9 m3, așadar, doi euro-paleți se potrivesc transversal unul în spatele celuilalt în compartimentul de încărcare.

Până la șapte airbag-uri există la bord ca dotare standard: Citan Furgon vine standard cu șase airbag-uri (airbag-uri frontale pentru conducătorul auto și pasager și airbag-uri pentru geamuri și torace). Citan Tourer este echipat standard și cu un airbag central.

Pentru noul Citan, luminile LED High Performance sunt disponibile opțional. Cu o temperatură de culoare de 5500 Kelvin, lumina LED este comparabilă cu lumina de zi (6500 K). Studiile au arătat că lumina artificială provoacă mai puțină presiune asupra ochilor atunci când culoarea sa este mai apropiată de cea a luminii de zi.

Noul Citan poate fi configurat alături de trei motorizări diesel (75-116 CP) și de două propulsoare pe benzină (102-131 CP). Motorizarea diesel cu 116 CP și 270 Nm a versiunii Furgon dispune de o funcție overpower și overtorque, care poate livra pentru scurt timp până la 121 CP și 295 Nm de cuplu. Acest lucru face ca manevrele de depășire să fie mai facile.

Asistentul de frânare (standard pe Citan Tourer; opțional pe Citan Furgon) poate reduce drastic distanța de frânare în caz de urgență. La o viteză de 120 km/h, timpul de reacție mai rapid face posibilă reducerea distanței cu șase metri.

Noul Citan poate fi echipat cu până la două portiere glisante care oferă o deschidere largă de 615 milimetri. Înălțimea măsoară 1059 de milimetri (ambele cifre se referă la degajare).

„Hey Mercedes', asistentul vocal inteligent își face apariția pe Citan în cadrul unității media MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Poate înțelege până la 28 de limbi. El poate fi folosit pentru a opera confortabil funcțiile de infotainment.

Mercedes Citan va avea și o versiune electrică numită eCitan. La stațiile de încărcare rapidă, bateria lui eCitan ar trebui să nevoie de doar 40 de minute pentru a se încărca de la 10 la 80 la sută. eCitan va fi disponibil în mai multe variante de caroserie.

La lansarea pe piață, noul Citan va fi disponibil în nouă finisaje de vopsea, inclusiv cinci vopsele metalice.

Adaugă un comentariu