Am alergat-o pe MIMI la a patra etapă a Campionatului Național de Super Slalom 2021

MIMI, primul MINI Cooper SE din lume pregătit pentru competiție, ne-a fost din nou alături în Campionatul Național de Super Slalom. De data aceasta, am abordat cea de-a patra etapă din calendarul anului 2021, derulată la CT Park.

Nu eram pentru prima dată la volanul lui MIMI și nici măcar pentru prima dată la CT Park, deși de această dată traseul era diferit, însă derulat pe aceeași suprafață: beton. Așadar, am pornit la drum cu ceva mai multă încredere, deoarece știam cum se derulează competiția și cum se mișcă modelul britanic transformat în mașină de competiție.

De la ultima noastră întâlnire, MIMI a primit o suspensie KW Variant 3, menită să îi îmbunătățească ținuta de drum și comportamentul pe viraje. În plus, specialiștii de la Vitesco Technologies au operat mai multe modificări la nivelul sistemului de propulsie, menite să întârzie momentul în care acesta ar intra în limitare în caz de solicitări extreme. Nu a fost cazul aici, deoarece modificările sunt gândite pentru Campionatul Național de Viteză în Coastă, un alt campionat în care aleargă acest model, de data aceasta cu Dominic Marcu la volan, pilotul care a venit cu ideea acestui proiect. Și ce idee excelentă a avut!

De data aceasta, nu am mai avut atât de mulți concurenți – am fost singura mașină electrică din concurs, iar MIMI a fost împărțită de trei piloți. Am schimbat locul la volan cu Cornel Șocariciu, fostul nostru coleg, și cu Horia Gheorghe, pilot în Campionatul Național de Viteză în Coastă. Horia este un pilot cu experiență și are mai multe titluri de campion la grupele în care a concurat de-a lungul anilor.

MIMI s-a descurcat de minune în concurs și se simte mai bine ca anul trecut. Suspensia nouă îi face cinste și aduce o reducere a ruliului, însă aceasta necesită o setare în funcție de suprafața de rulare pentru rezultate optime. Aceasta se face cu un set de chei speciale, pe care le-am folosit și noi pentru a-i modifica răspunsul la denivelări, însă nu am avut suficiente oportunități de a schimba mai multe setări și de a vedea diferențele din micile reglaje efectuate. Nu am mers nici prea departe în reglaje, exista riscul să stricăm echilibrul calibrat în trecut pentru alte competiții.

MIMI avea anvelope slick de la Michelin, folosite și în Campionatul Național de Viteză în Coastă, dar acestea nu erau permise aici, așa că am trecut la setul de Michelin Pilot Sport 4, anvelope de vară pentru utilizare cotidiană și cu valențe sportive. Și de această dată, MIMI a fost o galerie de artă pe roți. Mai precis, plafonul prezenta o lucrare semnată de Livia Fălcaru, iar această parte a proiectului este sprijinită de George, asistentul virtual de la BCR.

Spre deosebire de anul trecut, de data aceasta am avut la dispoziție o stație de încărcare în parcare. Aceasta a fost o soluție mobilă furnizată de Renovatio și era conectată la o priză existentă trifazică de 380V, ceea ce însemna că stația respectivă poate fi mutată după necesități. Iată că există soluții și pentru încărcarea mașinilor electrice în locuri în care nu te-ai aștepta. Trebuie doar să vrei și să cauți un furnizor pentru asta.

Ce este Campionatul Național de Super Slalom?

În Campionatul Național de Super Slalom avem trasee scurte și tehnice. Acestea avantajează în mod special mașinile ușoare și manevrabile. Degeaba ai foarte mulți cai putere sub capotă dacă nu reușești să îi strunești cât mai eficient printre jaloane. Acestea din urmă sunt amplasate special pentru a forma un traseu tehnic și complex, care să te facă să storci tot ce ai mai bun din tine în fiecare clipă în care funcționează cronometrul când ești pe traseu.

În același timp, Campionatul Național de Super Slalom este o pepinieră de talente în motorsport. Este cea mai accesibilă formă de sport cu motor de la noi și permite accesul cu mașini de stradă. Tot ce îți trebuie în plus este o cască de protecție – sunt permise și cele pentru motociclete, deci accesul va fi cât se poate de accesibil. În plus, datorită traseelor scurte și tehnice, uzura mașinii este minimă pentru o competiție și comparabilă cu o serie de viraje abordate cu mult aplomb, dar cu mai multă siguranță decât pe stradă, în circulație deschisă. Așadar, acest campionat este bun atât pentru pasionații tineri, cât și pentru cei vârstnici, important este să aibă o cască și o mașină. Cea din urmă se poate închiria de la furnizori specializați, deci important e doar să îți permiți.

Vestea bună este că abilitățile dobândite în acest campionat se simt și pe stradă și pot fi benefice și în alte competiții. Spre exemplu, câștigătorul ultimei etape de Super Slalom din 2020, Mihai Șurubariu, este un vechi concurent în acest campionat și a reușit în 2021 să câștige concursul Best Next Pilot, ce l-a adus în Campionatul Național de Anduranță, Romanian Endurance Series, unde concurează cu un automobil Dacia Logan pregătit de competiție.

În același timp, în Campionatul Național de Super Slalom există multe tinere talente care nici măcar nu au ajuns la vârsta la care să fie eligibili să obțină o carte de identitate. Cel mai tânăr concurent este o fetiță pe nume Ema, în vârstă de nouă ani, care este deja la al doilea sezon competițional. Ne declarăm încântați de cât de bine poate să conducă un copil care abia ajunge la pedale. Și acesta este doar începutul pentru ea și mulți alți copii care au această oportunitate excelentă în față – totul depinde mai departe de eforturile lor și de șansa de a fi observați de sponsori suficient de puternici care să îi propulseze mai departe în sportul cu motor – unul dintre cele mai scumpe sporturi de care te poți apuca.

Cum ne-am descurcat la etapa a patra din Campionatul Național de Super Slalom 2021?

Având mai puțini concurenți decât la cursa precedentă la care am fost la volanul lui MIMI, presiunea a fost mai scăzută. Totodată, căldura ne-a făcut să ne topim precum cauciucul pe asfalt. Știind că nu avem nimic de pierdut și că vrem doar să ne distrăm, am făcut exact asta. Cu toate acestea, am reușit să mergem mai bine de la o manșă la alta, dar nu a fost suficient pentru victorie la clasă. Așa că ne-am mulțumit cu locul trei. Nu pare mare lucru la prima vedere, dar vă putem spune că lupta cu cronometrul și diferențele de zecimi de secundă sunt suficiente să te distrezi. Și nu oricum, ci să îți ia gândurile mai puțin vesele și să te facă să te concentrezi doar la traseul printre jaloane. Preț de două zile. Ceea ce nu-i puțin.

E ca o vizită la spa sau o serie de antrenamente la sala de forță. Sau orice vă face pe voi să uitați de grijile și problemele de zi cu zi. Ce mai, e terapie pe roți și vă recomand cu căldură să vă interesați la GT Auto Club Sportiv cu privire la participarea la o etapă. Ca să nu mă înjurați pentru că vă sugerez să faceți cheltuieli nenecesare, mergeți întâi în calitate de spectatori, vedeți cum decurge competiția și apoi înscrieți-vă la o etapă. Veți reveni.

Este atât de plăcut încât nu te poți distra de banii respectivi mai bine pe patru roți. Puteți începe, desigur, cu sesiuni de karting în orașul vostru, dacă aveți la dispoziție o pistă dedicată. Ajută mult și are un rol pozitiv în eliberarea stresului acumulat pe parcursul unei săptămâni. Apoi, vă recomand să abordați și acest campionat dacă sunteți pasionați de automobilismul sportiv. S-ar putea să fie mai bun decât un tratament medicamentos în ceea ce privește stresul.

Iar asta nu-i deloc puțin. Da, cheltui o sumă de bani cu care ai putea să faci un plin sau poate chiar două și îți uzezi puțin mașina, însă distracția e distracție și relaxarea este necesară. Totul este să veniți cu inima deschisă și cu gândul la distracție, nu cu încrâncenare. Cea din urmă nu aduce nimic bun și este motivul pentru care vedem certuri în atâtea zone ale societății noastre.

 

Foto: Adrian Cobzașu

Adaugă un comentariu