Ministrul Mediului – Am putea da în judecată Volkswagen pentru a recupera diferența de taxă de mediu

vezi galeria foto

Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului, a declarat că România ar putea acționa în instanță Grupul Volkswagen în vederea recuperării diferenței de taxă de mediu.


Așa cum era normal, aceasta spune că românii posesori ai mașinilor afectate de Dieselgate nu au de ce să se teamă întrucât ei sunt cumpărători de bună credință și nu au nicio vină.

În plus, doamna Grațiela Gavrilescu este de părere că atât statul român, cît și clienții VW au fost păgubiți.

Citește și: Dieselgate – Rechemările în service ar putea începe în luna ianuarie

„Noi va trebui să ne îndreptăm asupra producătorului pentru că trebuie să ne recuperăm taxa de mediu și românii să nu fie păgubiți. E anormal când ești cumpărător de bună credință, când îți dorești să cumperi o marcă, când ai încredere în marca respectivă să fii înșelat’, a declarat Grațiela Gavrilescu, citată de Digi24.


Momentan, Ministerul așteaptă propunerea grupului german cu privire la remedierea celor 105.000 de vehicule care circulă pe străzile din România.

Citește și: România – Volkswagen are un mesaj pentru tine și te invită să verifici dacă mașina ta cade sub incidența Dieselgate

„Va trebui să facem o plângere și să ne recuperăm banii și să dăm în judecată compania pentru recuperarea taxei de mediu. Așteptăm și planul de măsuri pe care o să ni-l prezinte Volkswagen, să vedem cele 105.000 de mașini introduse în țara la ce motor au fost vândute pentru că sunt mult mai multe ilegalități decât ne putem închipui. Dacă din anul ăsta se introduce pe piață vânzarea motoarelor cu capacitate cilindrică nu știu de care și cu emisii conform standardelor de Euro 6, există într-adevăr o perioadă de tranziție când mai poți să vinzi ca mașini noi și Euro 5, dar de la o dată anume nu mai pot fi vândute. Deci înseamnă inclusiv că acest normativ a fost încălcat. Sunt mult mai multe date care au fost sau respectarea unei legislații care a fost încălcată. Pentru că nu putem să urmărim numai emisiile care sunt date de către motoarele respective, ci și anul de proveniență a motorului respectiv’, a completat Grațiela Gavrilescu.



Citește și: 78 de miliarde de euro – Suma calculată de analiști în cazul Dieselgate

În plus, ministrul spune că nu are cunoștință de alte mărci care să fi avut practici asemănătoare cu cele ale grupului german.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE