Generație nouă în seria Mitsubishi ASX, care preia platforma CMF-B a alianței Renault-Nissan. Adică nu numai platforma…

Sincer, imaginile teaser premergătoare lansării oficiale a noii generații Mitsubishi ASX au fost destul de incitante. Este remarcabil cum au reușit ei să ne prezinte diverse detalii ale mașinii fără să ne facă să ne dăm seama că avem de-a face cu caroseria lui Renault Captur. Ce ar mai fi de zis?

Mitsubishi Motors Europe a prezentat astăzi în premieră mondială noua generație ASX la un eveniment special online. Din generația anterioară ASX s-au vândut aproape 380.000 de vehicule în Europa. Noua generație pare să se adreseze celor care și-ar fi dorit ca Renault Captur să fie o mașină japoneză și vine cu o gamă largă motorizări electrificate, incluzând sisteme de propulsie Plug-in Hybrid (PHEV), Full Hybrid (HEV) și Mild Hibrid.

O gamă de șase culori va fi disponibilă de la lansare, combinată cu un acoperiș negru pe echipările de top pentru un finisaj în două tonuri. Dotat cu cea mai recentă tehnologie de infotainment, interiorul noului ASX combină stilul și confortul, cu spațiul și versatilitatea, precum și o capacitate a portbagajului de 332 de litri (VDA), care crește cu încă 69 de litri (VDA) atunci când bancheta spate culisantă se află în poziţia avansată.

Sistemul Smartphone-link Display Audio (SDA) montat central, acționează ca interfață principală între șofer și sistemele vehiculului și infotainment. SDA vine în formate de 7 inchi (landscape) și de 9,3 inchi (portret) cu replicare wireless a smartphone-ului (Apple CarPlay® și Android Auto™) ca standard, cu versiuni de top care oferă și sistemul audio BOSE® Premium. Nivelurile de echipare mai înalte includ navigarea 3D încorporată și o serie de opțiuni de personalizare, de la profiluri de utilizator și widget-uri, până la moduri de conducere prin sistemul Multi-Sense.

Există și posibilități de personalizare pentru grupul de instrumente. Trei niveluri de grup de instrumente sunt disponibile pe noul ASX: de la grupul analog care integrează un ecran de 4,2 inchi, la grupul digital configurabil de nivel mediu cu ecran de 7 inchi, până la afișajul digital pentru șofer complet personalizabil de 10 inchi, care prezinta, de asemenea, instrucțiunile de navigare.

Sistemul Multi-Sense îi permite șoferului să personalizeze răspunsul direcției, controlul dinamic al șasiului și răspunsul accelerației. Pot fi selectate trei moduri de conducere: ECO (prioritizează eficiența), maximă, PURE (pentru rulare exclusiv electrică) și SPORT (include putere maximă de tracțiune, reglarea controlului dinamic al șasiului și setări de răspuns la direcție pentru o plăcere sporită de a conduce).

Noul ASX oferă, de asemenea, o suită completă de funcții ADAS (Advanced Driver Assistance System) pentru siguranță și liniște maximă.

Standard la toate modelele: sistem de atenuare a coliziunii frontale cu protecție pentru pietoni (FCM), avertizare de distanță, avertizare de părăsire a benzii de rulare (LDW), asistență pentru menținerea benzii de circulație, recunoaștere a semnelor de circulație, control de croazieră, senzori de parcare și cameră video pentru vedere spate.

Disponibil pe modelele cu specificații superioare: Blind Spot Warning, Lane Centering Assist, Overspeed Prevention, Adaptive Cruise Control (cu Stop & Go) și Automatic High Beam. Disponibil pe versiunile automate de top, HEV și PHEV ale ASX, sistemul MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), combină sistemele Cruise Control Adaptiv (ACC) și Lane Centering Assist (LCA).

Noua generație ASX oferă o gamă largă de opțiuni avansate și electrificate de grup motopropulsor pentru a se potrivi nevoilor variate ale șoferilor europeni de SUV-uri urbane. Sunt vizate criterii prioritare mergând de la emisiile scăzute și economia de combustibil, până la performanțele dinamice cu tentă sportivă.

1.0L MPI-T

Motorul de intrare în gamă este un motor inovator cu trei cilindri de 1,0 litri turbo pe benzină, disponibil în combinație cu transmisia manuală cu 6 trepte.

1.3L DI-T (Mild Hybrid)

Pentru acei clienți care au nevoie de mai multă performanță, un motor turbo cu injecție directă de 1,3 litri este asociat cu un sistem Mild Hybrid care încorporează un generator de pornire cuplat cu o baterie litiu-ion de 12 V, permițând recuperarea energiei atât în faza de decelerare, cât și în faza de frânare și asistență electrică a cuplului. Clienții pot alege între o transmisie manuală cu 6 trepte și o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte (7DCT).

Full Hybrid

Noua generație ASX va fi primul model Mitsubishi din Europa cu un motor complet hibrid (HEV): combinând o unitate pe benzină de 1,6 litri cu două motoare electrice și o cutie de viteze automată, multimod.

Plug-in Hybrid

În vârful gamei va fi versiunea Plug-in Hybrid (PHEV). Sistemul PHEV, cu un motor pe benzină de 1,6 litri asociat cu două motoare electrice și o baterie de 10,5 kWh, este unic pentru Alianță în segmentul B-SUV, noua generație Mitsubishi ASX călcând, prin urmare, pe urmele PHEV x SUV ale modelelor Outlander PHEV și Eclipse Cross PHEV.

 

Adaugă un comentariu