Modernizarea de anvergură pe care a primit-o Porsche Taycan are implicații multiple, relevante pentru ambițiile mărcii.

Seria Porsche Taycan a reprezentat o referință a ofertei mondiale de BEV-uri încă de la bun început. În aceste condiții, efectele semnificative ale recentului său tratament de împrospătare are două semnificații importante. Prima – Porsche insistă să-și păstreze statutul elitist. A doua – îmbunătățirea considerabilă a specificațiilor arată că potențialul electromobilității este încă în prima fază de explorare, perspectivele sale fiind vaste.

Toate cele trei variante de caroserie vor integra complet modificările încă de la data lansării: sedanul sportiv Taycan, versatilul Taycan Cross Turismo (pentru care edisponibil și un pachet off-road) și Taycan Sport Turismo, un model care îmbină caracterul sportiv cu cel practic. Pentru fiecare sunt disponibile patru opțiuni de grup motopropulsor, cu variante de tracțiune spate și integrală. Noile Porsche Taycan vor ajunge la centrele Porsche începând cu primăvara anului 2024.

Toate modelele actualizate accelerează evident mai rapid decât predecesoarele lor. Două exemple – din ambele extremități ale gamei: sedanurile sportive Taycan și Taycan Turbo S ating 100 km/h cu pornire de pe loc în doar 4,8, respectiv 2,4 secunde. Acest lucru le face cu 0,6 și respectiv 0,4 secunde mai rapide decât versiunile anterioare.

Funcția “push-to-pass” din pachetul Sport Chrono oferă acces la un impuls de până la 70 kW (depinde de model) timp de 10 secunde, prin simpla apăsare a unui buton. Prestațiile superioare de accelerație sunt, în general, rezultatul unei puteri mai mari a sistemului de propulsie. De exemplu, Taycan de bază oferă cu 60 kW mai mult decât înainte. În cazul modelului Taycan Turbo S, este vorba de 140 kW suplimentari, cu Launch Control. Ca urmare, puterea modelului de top se ridică acum la 700 kW/952 CP.

În funcție de varianta de caroserie și de motorizare, autonomia WLTP a crescut până la 678 km, ceea ce reprezintă o creștere de 175 km sau 35%. Taycan actualizat nu numai că necesită mai puține opriri pentru încărcare în timpul călătoriilor lungi, dar se și reîncarcă mai repede: la stațiile de încărcare de curent continuu de 800 V, de exemplu, fluxul de încărcare poate să atingă până la 320 kW. Aceasta înseamnă cu 50 kW mai mult decât înainte. Fereastra de încărcare rapidă a noii baterii de performanță a fost extinsă în mod semnificativ. Acest lucru înseamnă că pot fi menținute capacități de încărcare de peste 300 kW, timp de până la cinci minute, iar capacitățile de încărcare foarte mari pot fi atinse mai rapid, chiar și la temperaturi scăzute.

În funcție de stilul personal de condus, printre alte variabile, acest lucru poate reduce la jumătate timpul necesar pentru a trece de la o încărcare de 10 la 80%, comparativ cu cazul versiunilor anterioare. Pentru un Porsche Taycan produs înainte de 2024, timpul de încărcare de la 10 la 80% la 15 grade Celsius, este de 37 de minute. În aceleași condiții, Porsche Taycan modernizat are nevoie de doar 18 minute, în ciuda capacității mai mari a bateriei. Bateria Performance Battery Plus are acum o capacitate brută de 105 kWh, în creștere de la 93 kWh.

Adaugă un comentariu