Unele lucruri nu pot rămâne așa: Tesla mai rapidă ca Porsche? S-a termintat, odată cu testele noului Porsche Taycan.

Testele de pe legendarul circuit Nürburgring cu noul Porsche Taycan au pus capăt ambițiilor de supremație ale mașinii americane de vârf Tesla Model S Plaid. Și nu oricum, diferența de cronometrare fiind consistentă. Astfel, Porsche Taycan 2024 a fost mai rapid cu aproximativ 17 secunde pe turul de circuit decât Tesla Model S Plaid.

Nu vă putem preciza încă numele exact al variantei Porsche Taycan 2024 implicate, deoarece partea superioară a seriei Taycan a fost reconfigurată odată cu dezvoltarea noii generații și structura sa finală încă nu a fost dezvăluită oficial. Important este că mașina germană pilotată de Lars Kern (pilot de teste al uzinei) a reușit să obțină un timp de 7:07.55 minute pe tur, în timp ce Tesla Model S Plaid avea înregistrat oficial timpul de 7:25.23 minute.

Cei de la Porsche au notat, de asemenea, că timpii pe tur ai lui Kern au fost aproape identici, ceea ce sugerează că grupul motopropulsor electric al noului Porsche Taycan nu își vede afectate performanțele nici atunci când este solicitat la limită în mod repetat.

Categoric, prestația înregistrată de Lars Kern cu un exemplar de preserie al noii generații Porsche Taycan este ceva de domeniul supersportivelor. Pentru cei care nu sunt încă pregătiți sufletește să lege ideea automobilelor supersport de cea a propulsiei electrice, mai notăm că „termicele’ de la Porsche încă nu au cedat în fața „electricelor’. Astfel, același Kern are la palmares un timp de 6:47.25 minute pe turul de circuit într-un Porsche 911 GT2 RS din generația 991 echipat cu pachetul Weissach, iar cu un Porsche 918 Spyder, Kern a oprit cronometrele la 6:57 minute în septembrie 2013.

Adaugă un comentariu