Motivul pentru care termenul de finalizare al autostrăzii Sibiu – Pitești a fost prelungit

Dacă finalul de an a adus o veste bună pentru șoferi, și anume traseul pentru viitoarea autostradă Sibiu – Pitești, începutul lui 2016 vine doar cu probleme. Ieri am aflat că anul 2023 a devenit termenul de finalizare al acestei autostrăzi și nu 2020 așa cum era precizat inițial.

Astăzi aflăm și motivul pentru care termenul de finalizare a trebui prelungit. Conform unor documente obținute de colegii de la HotNews, studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Pitești trebuie refăcut în totalitate din cauza calității precare.

Și aceste informații vin de la JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European Regions) o organizație independentă care oferă consultață și care ajută statele membre UE să pregătească proiectele majore care urmează a fi cofinanțate din fonduri europene. Pe scurt, dacă proiectul rămâne în stadiul actual, acesta nu ar primi finanțare europeană nerambursabilă.

“JASPERS nu poate confirma caracterul adecvat al documentelor de susținere a unei cereri de finanțare de succes și recomandă revizuirea și refacerea studiului de traseu utilizând o metodologie clară, cadru robust și adecvat, fără informații care se repetă, bazat pe un studiu de trafic de încredere și solid, un insturment Cost-Beneficiu fiabil, un calendar realist, soluții de inginerie care să ia în considerare constructibilitatea proiectului, problemele de mediu și cele mai recente studii și informații”, precizează JASPERS.

În această situație, România poate alege să construiască autostrada din surse proprii sau să refacă studiile de fezabilitate. Deși ar fi exclus ca autostrada Sibiu – Pitești să fie construită din fonduri proprii, în cazul în care acest lucru se va întâmpla cu siguranță vor exista costuri mult mai mari din cauza stării slabe a proiectului propus. Cel mai probabil, oficialii vor merge pe soluția cu realizarea unor noi studii de fezabilitate, iar de aici putem deduce cauza majorării termenului de finalizare propus în 2015.

Via | HotNews

Adaugă un comentariu