Noua generație a lui Honda HR-V este aici

Honda HR-V a primit o nouă generație, iar acum avem și imaginile oficiale ale variantei destinate pieței din Europa.

Numele complet al modelului este Honda HR-V e:HEV și ne arată și faptul că modelul este oferit doar într-o variantă hibridă. La nivel stilistic, modelul este schimbat complet față de generația precedentă și este gândit să reflecte valorile și filozofia Honda, așa cum găsim și la frații săi de gamă lansați recent.

Niponii și-au propus să-l facă pe noul HR-V practic și să îi dea un stil care să atragă cât mai mulți clienți, totul într-un pachet compact și simplu de utilizat. În ciuda aspectului care te duce cu gândul la o caroserie mare, noul HR-V este apropiat de dimensiunile generației precedente, deci rămâne în continuare în același segment de piață, adică un SUV de clasă mică.

La interior, noua generație a lui HR-V păstrează sistemul Magic Seats de la Honda. Oficialii mărcii nipone afirmă că noul HR-V e:HEV va asigura cel mai ridicat nivel de spațiu interior din clasă, împreună cu o ergonomie excelentă.

Japonezii au lansat și tehnologia Air Diffusion System pentru acest model, ce permite crearea unei 'cortine' de aer proaspăt între pasageri și deasupra acestora. Scopul sistemului este să creeze senzația plăcută a unei adieri de vânt, fără a tulbura ocupanții cu un flux de aer care circulă direct spre fețele lor, cum se poate întâmpla adesea pentru sistemele de climatizare convenționale.

Sistemul hibrid al noului Honda HR-V e:HEV este compus din două motoare, unul electric și unul cu ardere internă, cel din urmă fiind un i-VTEC de 1.5 litri, alimentat cu benzină. Agregatul rulează în ciclul Atkinson și are încă un motor electric folosit pe post de generator, menit să încarce bateria Litiu-Ion din dotare.

Puterea maximă a sistemului de propulsie este de 131 de cai-putere și 253 Nm, cei din urmă fiind asigurați la 4500 rpm. Sistemul hibrid nu necesită încărcarea de la priză și poate rula în modul 100% electric, modul hibrid și modul 'engine', cel din urmă având rolul de a încărca bateria din dotare și de a păstra motorul cu ardere internă în funcțiune pentru a asigura autonomie electrică ce va fi folosită ulterior.

Din punct de vedere tehnologic, Honda a integrat sistemul Personal Assistant la bord, care constă într-o unitate multimedia cu inteligență artificială, capabilă să înțeleagă contextul unor întrebări și să răspundă corect la acestea fără să fie nevoie să întrebi folosind o manieră anume. Există și un exemplu oficial în acest sens, în care Honda Personal Assistant este întrebat cum este vremea la Londra, iar apoi primește întrebarea 'și Paris?', iar sistemul este capabil să înțeleagă contextul și să răspundă corect. Cu timpul, capacitățile sistemului vor fi extinse în diferite direcții.

Debutul comercial al noii generații Honda HR-V va avea loc spre finalul anului 2021. Tot atunci vom afla și prețul noului model, precum și lista completă de specificații și dotări standard.

Adaugă un comentariu