Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX – Fără poftă de diesel

Încă nu știm sigur dacă Opelul nostru de anduranță s-a î‌mbolnăvit, dar nu mai are deloc poftă  de motorină…

 

Dupș ce țn episoadele trecute am raportat comportamentul Corsei în oraș, acum a venit timpul să o testăm și pe un parcurs exclusiv extraurban de aproximativ 1.000 de kilometri. Și cum știam deja că micul Opel este capabil de un consum urban de mai puțin de 5,0 l/100 km, apteptam cu interes să vedem de ce este capabil acesta când își dezmorț‌ește picioarele… pardon, roțile. Nu aveam așteptări prea mari privind autonomia, pentru că modelul german are totuși un rezervor de 45 de litri, așa că nici nu visam să parcurgem distanța București-Cluj-București cu un singur plin de combustibil. Și totuși, surprizele nu au î‌ntârziat să apară. În primul rând, după ce am făcut fulul, primul led al indicatorului de combustibil s-a stins după mai bine de 150 de kilometri parcurși. Iar consumul extraurban al Opelului era de 3,3 l/100 km, la o viteză medie de 68 km/h. Wow!

După două ore de condus, am oprit pentru o primă alimentare a… pasagerilor, pentru că mașina încă mai avea autonomie de 800 km, de parcă tocmai plecasem de la pompă. Însă știam că lucrurile nu or să rămână așa după Dealul Negru, unde declivitatea accentuată va pune mai mult stres pe motor, crescând implicit și consumul. Și am dedus bine, pentru că valoarea afișată de computerul de bord a crescut la 3,5 l/100 km. Deja devenea frustrant, pentru că Opel mă provoca astfel să conduc și mai economic, pentru a vedea cât de jos pot să cobor. În consecință, după Valea Oltului, consumul a scăzut din nou la 3,3 l/100, cu o viteză medie de 62 km/h. După alte patru ore și jumătate intram în Cluj-Napoca cu jumătate de rezervor și o autonomie de peste 600 km.

A doua zi am pornit înapoi spre București dis-de-dimineață, pentru a avea drumul liber și, implicit, șanse mai bune de a stabili un nou record de consum. Și după alți 300 km, Corsa ne uimește din nou: 3,2 l/100 km! Însă norocul nostru se sfârșește î‌nainte de a părăsi centura orașului Râmnicu Vâlcea, unde un accident rutier ne-a ținut în coloană timp de aproape două ore, ridicând astfel consumul mediu la 3,6 l/100 km. Și astfel ajungem în București cu valoarea de 3,5 l/100 km și o autonomie de 218 km. Păcat, că se poate mult mai bine…

km-rulati-opel-corsa

 

Tot despre Corsa de anduranță, citește și:

  1. Prezentare Opel Corsa 1.3 CDTI
  2. Cutia Easytronic de la Opel Corsa 1.3 CDTI
  3. Echipare de iarnă – Opel Corsa 1.3 CDTI 
  4. Metronomul de oraș – Opel Corsa 1.3 CDTI
  5. Consum măsurat cu pipeta – Opel Corsa 1.3 CDTI
  6. Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX – Fără poftă de diesel
  7. Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX – Corsa noastră de drum lung
Adaugă un comentariu