Opel Corsa 1.3 CDTI Easytronic – Exploratorul urban

După mai bine de 5.000 km, Corsa noastră de anduranță merge la fel de bine ca în prima zi. După trecerea iernii avem și primele impresii despre cum se comportă în anotimpul rece.

 

Cine e mai friguros din fire și se gândește la o mașină de clasă mică trebuie să știe următoarele. Noua Corsa oferă un pachet de iarnă greu de egalat de concurență. Pentru echiparea mașinii noastre de test (Cosmo), pachetul de iarnă costă doar 290 de euro, pentru care primești parbriz încălzit, scaune încălzite și volan încălzit. Am putea spune că parbrizul încălzit este pentru mofturoși, dar ce faci când nu ai o racletă în mașină? Da, știm, aceasta nu ar trebui să lipsească. Dar, totuși, în circa două minute, la doar o apăsare de buton, ai parbrizul perfect curat și gata de drum. Scaunele încălzite au doar o singură treaptă de putere și se încălzesc destul de puternic, suficient ca să simți căldura prin geaca groasă. Însă ceea ce ne-a plăcut cel mai mult este că sistemul încălzește scaunele extrem de rapid, în doar câteva zeci de secunde. Foarte rar am întâlnit ceva similar, chiar și în clasele superioare. Volanul încălzit ne-a făcut o grămadă de probleme. După ce te obișnuiești cu el și urci în altă mașină, ai o problemă. Îi simți imediat lipsa. Chiar dacă personal mi se părea un moft, acum am început să privesc butonul de activare a volanului încălzit cu mult mai mult respect.Opel Corsa

În rest, Corsa continuă să impresioneze prin consumul extrem de redus de carburant. Micul diesel a trecut peste temperaturile scăzute chiar și cu valori de sub 5,0 l/100 km, în trafic exclusiv urban și se pregătește pentru testul de consum pe traseul Auto Bild, pe care îl vom prezenta în edițiile viitoare. În trafic extraurban, consumul nu trece de 3,5 l/100 km. Reproșuri? Nu prea multe. Doar un zgomot ușor mai pronunțat al motorului la rece și faptul că acesta se încălzește destul de greu în oraș, însă ambele sunt specifice pentru toate motoarele diesel.

 

Citește și:

Prezentare Opel Corsa 1.3 CDTI

Cutia Easytronic de la Opel Corsa 1.3 CDTI

Echipare de iarnă – Opel Corsa 1.3 CDTI 

Metronomul de oraș – Opel Corsa 1.3 CDTI

Consum măsurat cu pipeta – Opel Corsa 1.3 CDTI

 

Opel Corsa 1.3 CDTI Easytronic

Motor: L4, turbo, diesel, cilindree 1248 cmc • Putere maximă 95 CP/3750 rpm • Cuplu maxim 190 Nm/1750-3500 rpm • Transmisie: față • cutie robotizată cu 5 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4021/ 1736/1479 mm• Ampatament 2510 mm Portbagaj 280-1090 litri Performanțe: 0-100 km/h 12,3 sec • Viteza maximă 177 km/h • Consum mediu 3,1 l/100 km, • Emisii CO2 82 g/km •

 

 

Adaugă un comentariu