Opel cheamă în service 1.000 de mașini din România. Ce modele depășesc limita legală de emisii

Peste 1.000 de mașini marca Opel care circulă pe șoselele României vor fi nevoite să intre temporar în service. Constructorul german susține că motoarele pe benzină ale modelelor Adam și Corsa ar putea emite noxe peste limita legală, motiv pentru care sunt necesare ajustări.

Potrivit publicației germane Bild am Sonntag, anumite unități Opel Adam și Opel Corsa ar putea avea emisii de oxizi de azot (NOx) ce depășesc limita legală. Acest lucru s-ar datora unei defecțiuni la nivelul sondei lambda, din cauza căreia noxele ar fi eliberate în surplus în atmosferă, după deplasarea pe o distanță totală de 50.000 km.

Problema poate fi remediată cât se poate de simplu, printr-o actualizare a software-ului motorului, însă este necesară chemarea în service a sute de mii de autoturisme pentru a face acest lucru.

 

Citește și:

ŢEPE URIAȘE cu maşini SECOND din Germania! Citeşte ca să nu plângi după BANI în arestul Poliţiei

CEA MAI TRISTĂ VESTE: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher!

Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist

Milioane de ŞOFERI fericiți! Se dă LEGE pentru ieftinirea benzinei! De când se aplică

Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie

 

Profit.ro scrie că informația a fost confirmată oficial de către Opel Southeast Europe Llc., reprezentanța mărcii auto în România. Aceasta a anunțat ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor) faptul că a demarat o campanie de rechemare în service a modelelor Opel Adam și Opel Corsa E, motivul invocat fiind „Actualizare Software – EmisiiNOX”. Campania ar fi demarat încă din luna aprilie.

Opel Southeast Europe precizează faptul că singurele mașini afectate sunt „cele echipate cu motor pe benzină de 1,2 și 1,3 l (coduri RPO: LDC, LDD & LWD), produse în perioada 2018 – 2019”, după cum reiese din documentul transmis autorităților.

De asemenea, reprezentanța confirmă informația publicată inițial în presa germană: „Este posibil ca nivelul de emsii Nox al autovehiculelor afectate să depășească reglementările EURO 6d pe parcursul duratei de viață a autovehiculelor”.

Operațiunea de rechemare în service a celor 1.000 de mașini din România face parte dintr-o inițiativă mai amplă, desfășurată la nivel global: recall-ul celor de la Opel are în vizor aproximativ 210.000 de autoturisme ce trebuie verificate cât de curând.

 

Sursa: Automotive News Europe, Profit.ro

Adaugă un comentariu