Prezență instabilă, dar proeminentă în segmentul supersport, marca Bizzarrini a dat primele detalii despre Bizzarini Giotto.

Marca Bizzarrini a revenit la viață în 2022 datorită unor investitori din Kuweit prezentând o reconstituire impecabilă (practic, un exemplar nou, dar conform specificațiilor istorice) a mașinii sale din vremurile de glorie: Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival. Acum, Bizzarini dezvăluit prima sa mașină complet nouă: Giotto.

Numit după fondatorul companiei, Giotto Bizzarrini, este un automobil supersport destinat producției în serie limitată. Valorile sale esențiale sunt aceleași pe care marca italiană le-a promovat dintotdeauna: design rafinat și performanțe de excepție. Orientativ, amintim că Giotto Bizzarrini a fost inginerul care a lucrat la proiectul legendarelor Ferrari 250 GTO, ulterior fiind implicat în realizarea primelor motoare V12 pentru automobilele Lamborghini.

Referitor la noul supercoupe Giotto Bizzarrini, designerul Giorgetto Giugiaro a declarat: „Prilejul de a proiecta o mașină complet nouă pentru marca Bizzarrini este un privilegiu. Cele două nume ale noastre sunt unite în aproape șase decenii de istorie și o serie de automobile devenite iconice. Cu Giotto, onorăm trecutul, dar ne concentrăm în întregime pe viitor. Conceput pentru scopul fundamental al performanței și încorporând tehnologii aerodinamice active, am creat ceva care va fi lesne de identificat drept un Bizzarrini, în același timp fiind relevant pentru era complet nouă din existanța acestui exclusivist brand italian.'

Prin Giotto a fost reactivat un parteneriat stabilit pentru prima dată în urmă cu 60 de ani și scris (sau desenat, dacă vreți) de-a lungul deceniilor de Giorgetto Giugiaro împreună cu fiul său, Fabrizio. Un tânăr Giugiaro, pe când lucra la Bertone, a contribuit la designul mașinii Bizzarrini 5300 GT. Se înțelege, nu se putea găsi o persoană mai potrivită pentru a stabili limbajul de stil al primului model Bizzarrini complet nou din mileniul al treilea. Caroseria din materiale compozite armate cu fibre de carbon este sculptată complex pentru a condensa aspirațiile designerului, inginerului și pilotului.

Detaliile tehnice complete vor fi dezvăluite în cursul acestui an. Adăugăm că specialiștii de la Bizzarrini nu vor ignora moștenirea mărcii pentru opțiunile de propulsie. Lucrările lui Bizzarrini pe tema Lamborghini V12 le oferă inspirația de bază, chiar acum fiind în lucru un motor V12 aspirat. Conceput pentru a ilustra performanța specifică Bizzarrini, conformitatea cu emisiile și obiectivele emoționale implicite, motorul va fi asociat cu o transmisie cu dublu ambreiaj și opt trepte. Dezvoltarea grupului motoporpulsor, precum și toate aspectele de inginerie presupuse de materializarea lui Giotto vor fi supervizate de noul director tehnic Chris Porritt, care a condus anterior diviziile de inginerie la Aston Martin, Tesla și Rimac.

Adaugă un comentariu

Articole similare