Soluții pentru profesioniști: test drive cu nouă gamă Renault LCV

Iată că vremea mohorâtă din ultima perioadă a luat o pauză binemeritată, iar evenimentul Renault, ce a inclus testarea a trei noi modele (Kangoo, Express și Trafic) dedicate pieței utilizatorilor profesioniști, s-a desfășurat ca la carte.

Locul de întâlnire a fost și baza noastră de plecare. Autoutilitarele ne așteptau, așa că am pornit la drum. Traseul până la punctul de sosire, Crama Apogeum, măsura aproximativ 100 km și a inclus toate condițiile de condus. De la navigarea printr-un București aglomerat la Autostrada A3 și mai apoi, o doză sănătoasă de drumuri județene cu o bandă pe sens.

Autoutilitarele erau încărcate cu un palet pe care se afla o masă de 280 kg. Așadar, am studiat comportamentul acestor vehicule la plin'.

 

Renault Kangoo Van: transportul în era modernă

La dus, ne-am aflat în compania noului Renault Kangoo Van. Acesta utilizează platforma CMF-C/D a grupului, ceea ce înseamnă că vehiculul beneficiază de o bază modernă, ce se traduce printr-un confort sporit și printr-o mai bună stabilitate.

Întreaga suită de sisteme de asistență și de confort a fost inclusă la bordul lui Kangoo Van, din care enumerăm sistemul blind spot, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, asistentul pentru menținerea benzii de circulație, sistem de contracarare a vântului lateral, sistem antibalans pentru remorcă, cameră pentru marșarier, senzori de parcare, cruise control adaptiv, faruri LED, funcție ECO, sistem de navigație, etc.

Sub capotă, clienții lui Kangoo au posibilitatea de a alege din două unități pe benzină de 1,3 litri cu 100, respectiv 130 de cai-putere, în timp ce managerii de flotă care preferă motorizările diesel vor fi bucuroși să afle că încă pot opta pentru propulsorul dCi de 1,5 litri, disponibil în trei variante de putere, cu 75, 95 sau 115 CP. Motorizările mai puternice vor putea fi configurate și alături de o transmisie automată EDC cu dublu ambreiaj și șapte viteze.

Însă dacă nu îți mai dorești motoare termice pentru flota ta, Renault a rezolvat și acest aspect odată cu prezentarea versiunii 100% electrice Kangoo Van E-Tech. Aceasta dispune de un motor electric cu 102 CP și de un acumulator cu o capacitate de 44 kW, amplasat sub podea, în fața punții din spate. Producătorul anunță o autonomie de 265 de kilometri pentru această versiune, iar puterea de încărcare maximă va fi de 75 kW, timpul de încărcare minim fiind de 42 de minute.

Probabil cea mai interesant lucru pe care îl oferă Kangoo Van este sistemul Open Sesame. Pe partea dreaptă a mașinii (pentru modelele cu volan stânga), inginerii au reușit să elimine montantul B, facilitând existența unei zone mari de încărcare pe partea laterală. Această dotare vine în sprijinul lucrătorilor din zonele urbane, unde există doar parcare laterală, iar accesul pe ușile din spate este limitat. Din păcate, sistemul Open Sesame este disponibil doar pentru versiunea cu ampatament scurt a lui Kangoo Van.

Interiorul ne amintește, mai degrabă, de o compactă modernă și vine cu 7 spații generoase de depozitare. Volanul provine direct de la noul Clio, în timp ce toate materialele de la bord dau senzația de soliditate și sunt riguros asamblate. Unitatea multimedia este de tipul Renault Easy Link și dispune de un ecran tactil cu diagonala de 8 inchi. Există suport și pentru aplicațiile Android Auto și Apple CarPlay, dar și un suport fizic pentru smartphone, care poate fi mutat pe oricare parte a volanului.

Ne-a plăcut oglinda digitală la Kangoo Van. Rezoluția ecranului este excelentă, în timp ce unghiul camerei este mai îngust, afișând astfel o imagine similară cu cea văzută de șofer într-o oglindă normală. Ignorați liniile roșii, au apărut din pricina camerei telefonului.

Noul Kangoo oferă o experiență modenă la volanul său. Suspensia este setată într-o manieră confortabilă, amortizând fără probleme majoritatea imperfecțiunilor mici și mijlocii din asfalt, mai ales când punem în balanță și faptul că aveam o greutate de 280 de kilograme în spate.

Direcția este ușoară, în timp ce schimbătorul are o poziție ergonomică, facilitând o poziție confortabilă pentru un șofer care va petrece mai multe ore la bordul acestei mașini.

Exemplarul testat era dotat cu binecunoscutul propulsor 1.5 dCi cu 95 CP, pe care îl recomandăm pentru orice manager de flotă, pentru că se achită excepțional de bine de orice sarcină, iar în același timp, oferă un consum scăzut de combustibil. După traseul mixt de aproximativ 100 km, instrumentarul mașinii indica un consum mediu de 5,4 litri/100 km.

 

Renault Trafic Spaceclass: primul shuttle Renault

Odată ajungi la Crama Apogeum, organizatorii ne-au pus la dispoziție cheile noului Renault Trafic Spaceclass pentru un scurt traseu pe drumurile care înconjoară podgoriile din zonă.

Sub capotă, clienții lui Trafic pot opta doar pentru unitatea diesel 2.0 Blue dCi. Aceasta vine în trei versiuni de putere, de 110, 150 și de 170 CP, ultimele două oferind posibilitatea de a fi configurate alături de o transmisie automată de tip EDC cu șase rapoarte.

Versiunea Spaceclass este prima încercare a francezilor de a face un shuttle în adevăratul sens al cuvântului. Trafic poate primi mai multe configurații pentru interior, însă cea mai interesantă fiind cea cu scaune individuale pivotante. Atunci când cele două rânduri de scaune sunt așezate față în față, spațiul disponibil între șezuturile acestora măsoară 51 de centimetri, iar zona centrală se poate transforma într-un birou mobil cu ajutorul mesei rabatabile multifuncționale.

În ceea ce privește pachetul de sisteme de asistență și siguranță, faceliftul lui Renault Trafic a primit tot ceea ce te aștepți să primești de la un vehicul în 2021. Dispune de sistem de frânare activ, monitorizare a unghiurilor moarte, sistem de atenționare la depășirea benzii de circulație, detectare a semnelor de circulație, faruri automate cu funcție de fază lungă automată, cruise contol adaptiv cu funcție de frânare în pantă, senzori de parcare, faruri full LED, etc.

Am urcat la bordul noului Renault Trafic Spaceclass în configurația L2. Am avut la dispoziție vârful de gamă, adică versiunea de 170 CP cu transmisie EDC. Propulsorul are resurse vaste de cuplu, în timp ce cutia reușește să mențină turația mereu într-o zonă optimă.

Interiorul lui Trafic a fost complet redesenat pentru a respecta noua linie de design a gamei. Unitatea media cu ecran tactil de 8 inchi a primit sistemul Renault Easy Link cu aceleași funcții pe care le-am enumerat și pentru Kangoo.

Experiența de la volan este una plăcută, noul Trafic fiind ușor de condus, în ciuda gabaritului însemnat. Poziția la volan este înaltă și asigură o priveliște absolută asupra traficului, în timp ce scaunele cu tapițerie din piele asigură un nivel bun de confort.

 

Renault Express Van: Dacia Dokker primește o nouă viață

Ați ghicit, Renault Express Van este un Dokker modernizat. Beneficiază de aceeași platformă, însă nivelul de rafinament a crescut sesizabil.

Avem un interior complet schimbat unde există nici mai mult, nici mai puțin de 11 spații de depozitare, în timp ce unitatea media dispune de același sistem Renault Easy Link pe care l-am întâlnit și la celelalte două modele.

Renault Express a primit mai multe sisteme de asistență, din care amintim: sistemul de monitorizare a unghiurilor moarte,  sistem antibalans pentru remorcă, oglindă cu unghi îngust de vizualizare (în parasolarul pasagerului), cameră pentru marșarier, cruise control, asistent pentru pornirea în rampă, senzori de parcare, etc.

Clienții care preferă motoarele pe benzină au o singură opțiune pentru Express Van și anume 1.3 Tce cu 100 CP și 200 Nm, în timp ce variantele diesel sunt în număr de două și vizează deja clasicul propulsor 1.5 Blue dCi cu 75 sau 95 CP. Nu există opțiunea unei transmisii automate aici.

La drumul de întoarcere (Crama Apogeum – Renault Bucharest Connected) am condus un exemplar cu motorizarea 1.5 Blue dCi cu 95 CP, fiind la fel cu ce am găsit și sub capotă lui Kangoo Van. Aici, mașina fiind mai ușoară, performanțele sunt o idee mai bune, iar timoneria transmisiei manuale cu șase trepte se simte la fel de precisă ca într-o sportivă pursânge.

Consumul este și el cu o idee mai scăzut față de ce am întâlnit la Kangoo, însă nivelul de confort, deși bun, nu este la fel ca la fratele său mai mare. Se cunoaște vârsta platformei tehnice, mai ales în viraje, unde Express nu prezintă aceeași stabilitate.

Și Express a primit un ecran în locul oglinzii centrale, însă calitatea acestuia este mai rudimentară, iar camera afișează un unghi mai larg decât ar fi fost de preferat pentru a înlocui o oglindă standard.

Noul Express Van poate fi deja personalizat în cadrul Configuratorului online Renault România, iar prețul său de pornire este de 12.950 de euro.

Adaugă un comentariu