Renault ZOE este disponibil și în România. Iată primele impresii de condus cu noul model electric

Renault a lansat astăzi în România noul model cu propulsie electrică ZOE, care are un preț de pornire de 20.900, cu TVA inclusă.

Conceput integral ca o mașină cu propulsie pur electrică – francezii se laudă că pe parcursul proiectării s-au depus peste 60 de brevete de inovații – promite o autonomie între 100 și 150 km, în funcție de stilul de condus adoptat și de condițiile meteorologice. Și pentru că dimensiunile în recomandă drept un model de clasă mică (având dimensiuni mai reduse decât electricele de clasă compactă BMW i3, Kia Soul EV sau Nissan Leaf), ZOE are cea mai ridicată autonomie din segment. Performanța este datorată sistemului Range OptimiZEr, care se bazează pe frânarea regenerativă, pe o pompă de căldură care oferă un confort termic excelent în interior și pe anvelopele cu frecare redusă EnergyTM E-V (o inovație dezvoltată în colaborare cu Michelin). Beneficiile cumulate alte acestor soluţii au ca efect o creștere a autonomiei cu 25 de procente.

Renault_ZOE (12)

Renault ZOE este propulsat de un motor electric alimentat cu curent alternativ la o tensiune de 400 V, care dezvoltă 65 kW (adică echivalentul a 88 CP) și 220 Nm. Deși aceste valori nu par impresionante în scris, altele sunt senzațiile pe care le transmite micul francez în mers.

În cadrul evenimentului de lansare am avut ocazia să conducem pe o distanță scurtă noul ZOE, iar impresiile sunt pozitive. După cum s-a mai scris și în trecut, motoarele electrice au particularitatea de a livra cuplul instantaneu, la orice turație, oferind o experiență diferită de cea a unui propulsor termic. Micul Renault accelerează foarte viguros de la 0 la 50 km/h, fiind excelent pentru scenariile condusului în oraș. Dincolo de 80 km/h se temperează, urcând lent spre viteza maximă de 135 km/h. Trebuie ținut cont că la viteze mari crește mult și consumul de curent electric, așa că autonomia se poate înjumătăți dacă se rulează exclusiv pe autostradă.

Renault_ZOE (4)

Atmosfera din noul ZOE este plăcută, aerisită, culorile deschise și liniștea rulării electrice inducând o stare de calm. Bordul este îmbrăcat în materiale plastice cam dure, iar poziția la volan este ușor incomodă pentru cei mai înalți, pentru că scaunul nu se poate regla decât pe direcție longitudinală.

Bateria Li-ion este poziționată central, în podea, – asigurând o distribuție bună a maselor pe punți și un centru de greutate coborât – și are o capacitate utilă de 22 kWh.

Renault_ZOE (15)

Încărcarea de la o priză standard, de 220V, se face într-un interval de timp cuprins între 6 și 9 ore. În cazul în care este disponibilă o sursă de tensiune ridicată, ZOE se poate încărca complet în numai o oră, iar pentru momentele în care timpul este limitat, există și posibilitatea unei încărcări rapide până la 80% din capacitatea bateriei, în doar 30 de minute.

Renault_ZOE (6)

Pentru piața din România există două versiuni de echipare. La baza gamei se găsește Life, care pornește de la 20.900 de euro cu toate taxele incluse, în timp ce pentru cei pretenţioşi există echiparea ZEN, care costă 22.000 de euro. În prezent, este în lucru un proiect de lege care așteaptă avizarea externă, ce va permite acordarea unui bonus de 20.000 de lei finanțat de la bugetul de stat celor care optează pentru un vehicul cu propulsie exclusiv electrică. Pe lângă acesta, ZOE va beneficia și de beneficiile programului Rabla.

Bateria nu este inclusă în prețul mașinii și nici nu poate fi achiziționată de clientul final. Renault percepe o chirie lunară care variază în funcție de rulajul anual, garantând însă menținerea acumulatorului în condiții optime de funcționare pe toată perioada utilizării. Prețul pentru închirierea bateriei pornește de la 79 de euro pe lună.

Aășteptăm opiniile voastre. Cum vi se pare această soluție în comparație cu oferta celor producători, care includ bateriile în prețul mașini?

 

Adaugă un comentariu