Decizia Senatului: Nu mai plătim taxă de pod când mergem la mare

Miercuri, 6 februarie, Senatul a adoptat tacit un proiect de act normativ care prevede eliminarea taxelor de pod pentru traversarea Dunării pe la Fetești și Giurgeni. Legea urmează să fie dezbătută în Camera Deputaților și, dacă într-adevăr intră în vigoare, va face ca excursiile până la mare și înapoi să fie mai ieftine.

Propunerea legislativă depusă în Parlament vizează modificarea Anexei 3 la Ordonanța Guvernului nr. 15/2002, în care sunt prevăzute sectoarele de drum, podurile, tunelurile și trecătorile de munte cărora li se aplică tarif de trecere. Se cere eliminarea taxei pentru podurile Giurgeni-Vadu Oii și Fetești-Cernavodă.

Conform expunerii de motive, tariful de trecere trebuie anulat pentru că este redundant: „Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din rațiuni pur financiare, dar suntem în prezența unei duble impuneri, atâta timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor și podurilor amplasate pe drumurile naționale și autostrăzile din România'.

În plus, în expunerea de motive se precizează faptul că banii colectați merg la bugetul de stat fără a influența în vreun fel calitatea drumului: „Podurile se află într-un stadiu avansat de degradare, deși această taxă se colectează de peste un deceniu'.

Nu în ultimul rând, taxa este considerată „profund discriminatorie' pentru locuitorii din zona Dobrogei, care trebuie să o plătească ori de câte ori au o problemă administrativă ce trebuie rezolvată în Capitală. Nici distribuitorii de mărfuri nu au fost uitați, expunerea de motive precizând că taxa de pod se regăsește în prețul final al produselor transportate.

Proiectul de lege a fost inițiat de PNL și semnat de 66 membri ai acestui grup parlamentar.

Actul a fost adoptat tacit, ceea ce înseamnă trecerea unei legi fără a fi fost dezbătută sau votată în primele 45 de zile de la depunerea proiectului în camera parlamentară sesizată. Practic, în acest caz, Senatul nu s-a ocupat în timp util de legea eliminării taxelor de pod, motiv pentru care aceasta a fost adoptată automat.

Totuși, în acest moment, legea respectivă nu se aplică. Pentru a intra în vigoare, este necesară dezbaterea și votarea ei în Camera Deputaților. Ulterior, trebuie semnată de Președintele României și, în final, publicată în Monitorul Oficial. Abia după îndeplinirea tuturor acestor cerințe vor putea șoferii români să conducă până pe litoral și înapoi fără să plătească taxe de pod.

Chiar dacă legea intră în vigoare, va rămâne – totuși – un pod peste Dunăre pentru care șoferii vor plăti în continuare tarif de trecere. Este vorba despre Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, care face legătura între România și Bulgaria.

Momentan, taxa de trecere a podului Giurgeni-Vadu Oii este de 11 lei pentru autoturismele cu 8+1 locuri, în timp ce la Fetești se percepe un tarif de 13 lei pentru mașinile până în 3,5 tone.

Citește și:

Noul Volkswagen Passat

Duster 1.3 TCe: cât costă la noi cea mai puternică Dacie din istorie!

Camerele CNAIR, folosite în regim de radar? Răspunsul oficial al instituției

LICITAȚII ANAF: Ce mașini confiscate găsești la ofertă în februarie

 

Adaugă un comentariu