Șoferii evită Terminalul Străulești din cauza tarifului. Tot pe trotuar se parchează

Reprezentanții Metrorex anunță că Terminalul Multimodal Străulești nu se bucură nici pe departe de succesul preconizat. Dintre cele 660 de locuri de parcare disponibile, nici măcar 20 nu sunt ocupate zi de zi.

Inaugurat în noiembrie 2018, Terminalul Multimodal Străulești a fost gândit pentru a „aerisi” traficul din București, încurajând navetiștii din Ilfov să-și lase mașinile la periferia orașului și să continue drumul până la serviciu cu transportul în comun. Tariful este de 1 leu/oră, ceea ce înseamnă că navetiștii trebuie să plătească aproximativ 10 lei zilnic, deci în jur de 200 de lei lunar. La suma aceasta se adaugă un eventual abonament Metrorex, în valoare de 70 de lei.

 

Citește și…

Dacia: mașină electrică pentru toate buzunarele

Cod Rutier 2019: Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan

Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și până când

Sistemul de siguranță care nu te lasă să faci accident

Tinerii care pot urma gratuit școala de șoferi

Producție record pentru Duster!

 

Reprezentanții Metrorex susțin că tariful este motivul pentru care șoferii evită să folosească Terminalul Străulești. Potrivit acestora, în jur de 19 mașini parchează zilnic în complexul Park&Ride. Aceștia explică situația surprinzătoare prin faptul că majoritatea șoferilor preferă să își lase mașinile în jurul clădirii, pe trotuar sau pe străduțele din zonă. Acolo parcarea este gratuită, deși neregulamentară.

Terminalul oferă acces direct la gura de metrou Străulești, cap de linie al magistralei M4. De asemenea, în imediata apropiere a clădirii se află stații STB ale autobuzelor 205, 304, 460, 461, 697, N117 și N118.

Complexul Park&Ride dispune de 660 locuri de parcare, spații special amenajate pentru biciclete sau motociclete, o sală de așteptare pentru călătorii STB și o parcare secundară în care pot staționa douăzeci de autobuze. Terminalul are o suprafață de 23.000 metri pătrați, iar costul total al investiției a fost de 35 milioane de Euro. Banii provin din bugetul de stat.

Parcarea s-ar putea umple dacă Metrorex ar introduce un abonament pentru „clienții fideli”, ceea ce ar presupune un discount pe termen mediu. La inaugurarea terminalului, reprezentanții companiei anunțau că abonamentele urmează să intre în circulație în termen de 6 luni. Practic, navetiștii mai au de așteptat în jur de 4 luni pentru o ofertă tentantă.

 

Sursa foto: Facebook/Ministerul Transporturilor România

Adaugă un comentariu